رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: متقاضیان می‌توانند کالاهای طرح تنظیم بازار را از این پس در مراجعه به شبکه منتخب "بدون نیاز به ثبت کد ملی" با قیمت مصوب خریداری کنند تا مطابق روال پیشین عمل کرده باشند.

خرید کالای طرح تنظیم بازار از این پس نیازمند ثبت کد ملی نیست

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا رجوعی  افزود: بر این اساس خرید کالاهای طرح تنظیم بازار، دیگر نیازی به ثبت کد ملی افراد ندارد. 

وی ادامه داد: ظرف چند ماه اخیر توزیع اجناس از طریق سامانه ابتکاری توزیع کالاهای طرح تنظیم بازار اتاق اصناف مشهد تنها با ثبت کد ملی افراد متقاضی امکان‌پذیر بود اما از این پس دیگر الزامی به ثبت کد ملی در سامانه برای دریافت کالاهای طرح تنظیم بازار اتاق اصناف مشهد وجود ندارد. 

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ذخیره کالاهای طرح تنظیم بازار هم‌اینک تکمیل و به میزان فراتر از تقاضای و نیاز جاری جامعه و بازار بطور کامل تامین شده است. 

وی افزود: بر این اساس با نظر مدیریت مرکزی و کشوری این حوزه، دیگر الزامی نسبت به ثبت کد ملی افراد متقاضی در سامانه توزیع کالاهای طرح تنظیم بازار اتاقهای اصناف نیست.

رجوعی ادامه داد: با این وجود که نیازی به ثبت کد ملی برای تقاضا و دریافت کالاهای طرح تنظیم بازار وجود ندارد اما کماکان گردش کالا در "سامانه جامع تجارت" همچنان ثبت می‌شود. 

وی "فروشگاههای زنجیره‌ای، واحدهای تعاونی مصرف کارمندان یا کارگران و واحدهای صنفی منتخب" را مرجع و محل توزیع و عرضه کالاهای طرح تنظیم بازار با قیمت مصوب اعلام و بیان کرد: هم‌اینک فهرست کالاهای مشمول طرح تنظیم بازار با قیمت مصوب، در پایگاه اینترنتی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در دسترس و معرض دید همگان قرار دارد. 

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: گوشت گرم و منجمد مرغ کماکان فقط با نرخ مصوب ستاد استانی تنظیم بازار در همه واحدهای صنفی در حال توزیع است.

وی افزود: بر این اساس هم‌اینک فروش گوشت گرم مرغ به نرخ بالاتر از قیمت مصوب یعنی هر کیلوگرم ۲۴۹ هزار ریال، ممنوع است. 

رجوعی  همچنین به افزایش نرخ مصوب عرضه روغن اشاره و بیان کرد: قیمت همه انواع روغن از سوی ستاد کشوری طرح تنظیم بازار به میزان ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همزمان با افزایش نرخ، حجم کنونی توزیع روغن نیز در خراسان رضوی به میزان چهار برابر حجم توزیع شده ماههای پیش، بیشتر شده و به همین خاطر التهاب در بازار روغن بطور کامل از بین رفته و جو روانی در این حوزه آرام شده است. 

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین به تامین شکر مورد تقاضا در بازار استان اشاره و بیان کرد: هم‌اینک کار توزیع شکر و قند و عرضه آن به نرخ مصوب با حجم دو  هزار و ۳۰۰ تن در سطح بازار خراسان رضوی در جریان است.

وی گفت: علاوه بر این، تلاش به منظور تهیه و تامین دو هزار و ۷۰۰ تن سهمیه شکر برای خراسان رضوی با همکاری اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان بطور جدی و مستمر در دست پیگیری قرار دارد. 

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.