متولی آستان امامزاده صالح با بیان این که انس با قرآن جوهره عبادت و ثقل اعظم است، گفت: جشنواره «الرضوان» حرکت قابل تقدیری از سوی آستان قدس رضوی است.

جشنواره «الرضوان» حرکت قابل تقدیری از سوی آستان قدس رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین احسان بی‌آزار تهرانی، متولی آستان امامزاده صالح با اشاره برگزاری جشنواره بین‌المللی قرآنی «الرضوان» گفت: انتخاب عنوان رضوان برای این جشنواره بسیار قابل توجه است؛ رضوان بالاتر از جنت است و به برکت قرآن می‌توان به رضوان رسید.

وی با بیان اینکه انسان به واسطه قرآن سیر الهی پیدا می‌کند، تصریح کرد: «رضوان الله اکبر» رضایت خداست و به برکت قرآن می شود به این جایگاه رسید.

این استاد حوزه و دانشگاه به ویژگیهای یک معلم و مربی قرآنی اشاره کرد و گفت: یک استاد قرآنی علاوه بر رعایت شئون فنی قرآن، باید خودش یک آیه ای از قرآن باشد.

وی افزود: ممکن است انسان آیاتی را مکرر تلاوت کرده باشد و انس با قرآن نیز داشته باشد اما خودش آیه قرآن نشده باشد؛ حتی با درک یک آیه از قرآن می توان کارخانه آدم‌سازی راه انداخت. اگر بخواهیم قرآن را از مهجوریت خارج کنیم، نباید تحت هیچ شرایطی ارتباط خود با آن را قطع کنیم.

بی آزار تهرانی ادامه داد: قرآن رکن ثقلین است و برای انس با این کتاب آسمانی تنها تطهیر ظاهری کافی نیست بلکه باید تطهیر باطنی داشته باشیم؛ انس با قرآن نباید عادت باشد بلکه باید اوج عبادت را در آن بیابیم و خود نشانه ای از قرآن باشیم تا بتوانیم پیروان مکتب اسلام را هدایت و راهنمای کنیم.

وی در ادامه ادامه داد: بنده مجذوب نوای زیبا و روح بخش عبدالباسط، قاری برجسته قرآنی شدم و این نوای زیبا من را بیشتر با قرآن مانوس کرد؛ هیچ حقیقتی بالاتر از این نیست که قرآن کتاب هدایت است.

متولی آستان امامزاده صالح در ادامه اظهار کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی الرضوان حرکت و اقدام بسیار بزرگی است که توسط آستان قدس رضوی و به برکت وجود عالم آل محمد(ع) حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در حال انجام است. قطعا دست اندرکاران برگزاری این جشنواره زحمات بسیاری را متحمل شده‌اند و در این روزهای کرونایی با مدیریت صحیح و بهره‌مندی از فضای مجازی اقدام به برگزاری این جشنواره کرده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: ما قدرشناس زحمات تمام فعالان قرآنی و مسئولان برگزاری این جشنواره هستیم و به تمام آن ها خسته نباشید می‌گوئیم.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.