با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی چندین پروژه بهداشتی و درمانی در نیشابور افتتاح شد.

بهره‌برداری از پروژه‌های بهداشتی و درمانی نیشابور با حضور وزیر بهداشت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سعید نمکی امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی نیشابور در بیست و پنجمین آیین پویش ره سلامت که در مسجد پردیس دانشکده علوم پزشکی برگزار شد، پروژه‌هایی مانند مرکز درمانی ۷۰ تختخوابی عطار با هزینه ۱۴ میلیارد تومان، توسعه اورژانس مرکز پژوهشی درمانی بیمارستان حکیم نیشابور با هزینه ۱۴ میلیارد، مرکز پزشکی و ناباروری و سلامت جنین و نادر شمس شرق با هزینه ۱۵ میلیارد تومان، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت با هزینه ۱۲ میلیارد و نیز مگا آی سی یو بیمارستان ۲۲ بهمن و ۲ عدد بانک اکسیژن و اکسیژن ساز، پایگاه اورژانس جنتی و نصب ام آر آی مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی حکیم با صرف هزینه ۵۴ میلیارد را به طور آنلاین با نام مبارک امام هشتم و امام حسین افتتاح کرد.

وزیر بهداشت در این مراسم گفت: کرونا به عنوان یک معیار و شاخص قدرت، نشان خواهد داد ما در شرایط تحریم چه مظلومانه پایداری کردیم.

وی یادآور شد: ما در روزهای دفاع مقدس گردش مالی یا فروش نفت و خزانه ای داشتیم اما در دوران کرونا چنان در محدودیت بودیم که حتی برای تهیه یک ماسک و یک گان در زحمت بودیم اما توانستیم چهار پیک خطرناک را پشت سر بگذاریم.

نمکی با بیان اینکه ویروس انگلیسی دنیا را به زانو درآورد، گفت: ما در اقیانوس بلا با دست‌های بسته و با چشمان باز شنا می‌کردیم؛ هیچ جای دنیا کسبه به یک دستور و تمنا کسب و کارشان را تعطیل نمی‌کنند اما در ایران با چنین وضعیت معیشتی، همکاری خیلی خوبی از طرف اصناف داشتیم.

وزیربهداشت ادامه داد: هیچ جای دنیا ائمه جمعه با یک تلفن نماز جماعت را تعطیل نکردند چون هیچ جای دنیا رهبری به فرزانگی ما نداشتند، در هیچ جای دنیا این ایثار و فداکاری را ندارند و هیچ جای دنیا طرح قاسم سلیمانی را ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به درخواست تبدیل دانشکده پزشکی به دانشگاه علوم پرشکی در نیشابور اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی و دانشجویان علوم پزشکی حق مردم نیشابور است که قول پیگیری آن را به مردم نیشابور می‌دهم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.