مدیر بحران جهاد کشاورزی استان از خسارت ۳ هزار و ۲۵۶ میلیون ریالی سیل اخیر به بخش کشاورزی استان خبر داد.

۳ هزار و ۲۵۶ میلیون ریال خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان رضوی

مهندس مجید یزدی درگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین درخصوص خسارات به بارآمده توسط سیلاب اخیر در بخش کشاورزی استان عنوان کرد: سرجمع خسارت سیل اردیبهشت ماه سال جاری ۳ میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال است که در این میان به ۷ شهرستان خراسان رضوی بیشتر از دیگر شهرستان ها خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: خسارت سیل اخیر در بخش زراعت ۲۳۷ میلیارد ریال و در بخش باغبانی ۲ هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال بوده است. همچنین قسمت های مربوط به آبزیان نیز ۳/۴ میلیارد ریال و دام و طیور ۲۱ میلیارد ریال از این سیل خسارت دیده اند. ساختمان و تاسیسات واحدهای تولیدی مانند واحدهای دامداری روستایی ۰/۸۴ میلیارد ریال و منابع آبی که عمده آنها تخریب و یا رسوب گرفتن قنوات بوده است نیز ۲۶۰ میلیارد  ریال خسارت دیده و مابقی صدمات مربوط به سایر موارد از قبیل جاده بین مزارع،   کانالها و لوله های انتقال آب می باشد.

وی بابیان اینکه در ۷ شهرستان تربت حیدریه، خواف، جغتای، رشتخوار، سبزوار، گناباد و مه ولات شاهد خسارت سیل بوده ایم، گفت: بیشترین میزان خسارت در بین این شهرستان ها مربوط به شهرستان رشتخوار به میزان ۲ هزار و ۵۱۷ میلیارد ریال است و شهرستان گناباد به میزان ۴۵۳/۴ میلیارد ریال، پس از آن قرار دارد.

مسئول اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: خسارت سیل در سبزوار ۱۱۵، جغتای ۱۰۷/۸، تربت حیدریه ۳۵/۵، خواف ۲۶/۳ و مه ولات ۰/۵ میلیارد ریال بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که جبران این خسارات چگونه خواهد بود و دولت به چه میزان می تواند به کشاورزان خسارت دیده کمک کند، اظهار داشت: مواردی که مشمول صندوق بیمه کشاورزی می شوند و دارای بیمه نامه هستند، بامشکل کمتری روبرو بود ه و می توانند از صندوق بیمه درخواست غرامت نمایند.

یزدی تصریح کرد: در مورد مابقی در انتظار تصمیم مسئولان بالادستی هستیم. درواقع باید گفت که باتوجه به اینکه فعلا اعتباری در این زمینه به دست ما نرسیده است، نمی توانیم دراین خصوص تصمیم گیری نماییم و منتظر هستیم تا میزان اعتبارات مشخص شود. لازم به ذکر است که پس از دریافت اعتبار نیز اولویت پرداخت خسارت کمک به بازسازی زیرساخت های بخش کشاورزی خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.