شاگردان مهدی رحمتی در لیگ بیستم شرایط متفاوتی را تجربه کردند، آن ها ابتدای فصل هرگز تصور نمی کردند در هفته های پایانی فصل یک مأموریت دشوار را پشت سر بگذارند تا برای ماندن در لیگ با رقبای خود بجنگند.

باتری  پدیده شارژ می‌خواهد

ناکامی اخیر این تیم برابر آلومینیوم اراک شرایط را برای مشهدی‌ها به‌هم ریخت، هرچند آن‌ها به دلیل بازی‌های عقب افتاده خود شانس بازگشت به منطقه امن لیگ را دارند، اما در صورت تکرار ناکامی این تیم شرایط برای رحمتی و بازیکنانش اضطراری خواهد شد.

رحمتی، مقابل قلعه نویی و مجیدی

بازیکنان پدیده، در فاصله ۶ روز دو بازی سخت و نفسگیر را پیش رو دارند که این دو بازی نقش تعیین کننده‌ای برای آن‌ها خواهد داشت، آن‌ها پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت به مصاف تیم فوتبال گل گهر سیرجان خواهند رفت که این بازی با توجه به بازگشت گل گهر به کورس بسیار طاقت فرسا خواهد بود، شاگردان قلعه‌نویی پس از موفقیت‌های اخیر دوباره شانس خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا پر رنگ می‌بینند به همین دلیل بازی برابر پدیده در مشهد را کاملاً جدی خواهند گرفت.

اما پنج روز بعد مصاف سخت استقلال – پدیده، یک دوئل تمام عیار برای سرمربی جوان پدیده خواهد بود، به ویژه که رحمتی می‌داند مجیدی در شرایط بسیار سختی قرار دارد از این رو رحمتی مترصد موقعیتی است تا بتواند از این فرصت بهره‌برداری کند.

نبردهای انتحاری

اما به جز این دو بازی رحمتی هفت بازی نفسگیر دیگر هم پیش روی خود دارد که هر یک از این بازیها حکم یک فینال را برای او دارد، حتی دیدار با مس رفسنجان که پس از ناکامی برابر سپاهان به شدت در معرض انتقادات ریز و درشت اهالی فوتبال قرار گرفت. مصاف با تراکتورسازی هم قطعاً برای رحمتی بازی آسانی نخواهد بود. حتی اگر این بازی در مشهد برگزار شود، حساسیت این بازی را میتوان از آن جهت بالا دانست که رسول خطیبی بعد از کنار گذاشتن دژاگه و شجاعی حالا به شاگردان تأکید کرده باید همه بازیهای پیش رو را برنده شوند تا سهمیه را بدست آورند. بعد از بازی با تراکتور نوبت به سختترین بازی فصل خواهد رسید، جدال پدیده و سایپا یک جنگ تمام عیار خواهد بود. دو تیم به خوبی میدانند برنده این بازی میتواند از حضور در منطقه خطر فرار کند.

پدیده، نساجی
و نفت مسجد سلیمان

پس از این بازی رحمتی باید در دو بازی دشوار دیگر به مصاف دو سرمربی استقلالی شاغل در لیگ برتر برود، ملاقات با فکری و ساکت الهامی نیز آزمون دشوار دیگری برای رحمتی است، از آنجا که دو تیم مقابل در هفتههای اخیر امتیازهای خوبی بدست آوردند، روی کاغذ کار رحمتی سخت است مگر اینکه وی به کمک همراهانش و درخشش ستارگانش بتواند کار را به سود خود تمام کند.

اما سه بازی آخر پدیده، در لیگ بیستم دست کمی از حساسیت‌های حاکم بر سایر دیدارها ندارد به ویژه که شاگردان رحمتی در اوج رقابت در صدر جدول در خانه میزبان سپاهان اصفهان خواهد بود، هرچند مشهدی‌ها سپاهان را در دور رفت غافلگیر کردند و با شکستی پر گل این تیم را در هم کوبیدند ولی نمی توان از انگیزه‌های شاگردان محرم نویدکیا غافل ماند.

نبردهای تعیین کننده

پس از این دیدار حساس دو بازی دیگر باقی خواهد ماند، که مهدی رحمتی اگر بنا دارد حضور تیمش در لیگ برتر را قطعی کند، باید دو بازی پایانی را تشریفاتی کند اما اگر این اتفاق رخ ندهد، مطمئناً دیدار با مس رفسنجان و فولاد خوزستان به دو بازی تعیین کننده دیگر تبدیل خواهد شد و کابوس فرار از منطقه خطر تا لحظه آخر شاگردان رحمتی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

نیاز به حمایت مالی

البته از گوشه و کنار شنیده می‌شود اگر مسئولان باشگاه پدیده بتوانند با حمایت مدیران شهری بخشی دیگر از مطالبات بازیکنان را پرداخت کنند آن‌گاه می‌توان به موفقیت این تیم امیدوار بود، اما اگر کمک مالی و تزریق پول به بدنه تیم صورت نگیرد، آن‌گاه شاهد یک بحران دیگر در حوزه مالی در این باشگاه خواهیم بود که دیگر واقعاً کار سخت خواهد شد. حالا باید دید مسئولان شهری و استانی برای بالا رفتن انگیزه بازیکنان این تیم تا قبل از بازی با گل گهر یا استقلال فرایند کمک مالی را انجام خواهند داد یا همه چیز به اما و اگر کشیده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.