در راستای اجرای سیاست های کلان آستان قدس رضوی در حوزه شفافیت و مردمی کردن فعالیت های اقتصادی، در سال جاری، تعدادی از شرکت ها و موسسات زیرمجموعه بنیاد بهره وری موقوفات وارد بازار سرمایه می شود و زمینه لازم برای ورود سایر شرکت ها نیز فراهم خواهد شد.

عرضه سهام تعدادی از شرکت های اقتصادی آستان قدس رضوی در سال ۱۴۰۰

به گزارش قدس آنلاین، برنامه ریزی ها برای انجام این مهم از سال گذشته آغاز و نماد برخی از شرکت های زیرمجموعه آستان قدس رضوی نیز در فرابورس ثبت شد تا مقدمات لازم برای عرضه سهام این شرکت ها و سهیم کردن مردم در این فعالیت های اقتصادی فراهم شود.

شفافیت مالی و مردمی کردن فعالیت های اقتصادی آستان قدس

به دنبال این اقدامات، جلسه ای با حضور امیر هامونی مدیرعامل فرابورس، مالک رحمتی رئیس بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی و همچنین مدیران عامل تعدادی از شرکت ها برگزار و آخرین اقدامات انجام شده در این زمینه بررسی شد.

در این جلسه دکتر مالک رحمتی به اهمیت حضور شرکت های اقتصادی در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: ابزار مناسب برای تحقق سیاست های کلان آستان قدس رضوی در حوزه شفافیت مالی و مردمی کردن فعالیت های اقتصادی، ورود شرکت های زیرمجموعه بنیاد بهره وری موقوفات به بازار سرمایه است که در همین راستا از سال ۹۹ تعدادی از شرکت ها اقدامات لازم در این زمینه را آغاز کردند.

 

ورود به بازار سرمایه، از اولویت های بنیاد بهره وری موقوفات

وی افزود: در نگاه بلندمدت و راهبردی، اخذ پذیرش بازار سرمایه، برای ادامه حیات اقتصادی شرکت ها ضروری است و باید این مهم دنبال شود.

رحمتی بر اهمیت تسریع در روند اقدامات لازم در این حوزه تاکید و اظهار کرد: استفاده از همه ظرفیت های موجود برای ورود شرکت ها و موسسات زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات به بازار سرمایه را از اولویت های اهداف و سیاست های در این بنیاد است.

 

ایجاد انتفاع مردمی و تقویت شفافیت

رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در ادامه گفت: ورود شرکتها و موسسات به بازار سرمایه‌ها مزیت‌هایی از جمله ایجاد انتفاع مردمی، شفافیت بیشتر و همچنین تأمین منابع مالی از طریق ابزارهای نوین را به همراه خواهد داشت.

 

اهمیت مدیریت نقدینگی در کشور و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی

رحمتی در بخش دیگری از صحبت ها خود به اهمیت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: یکی از الزامات در این حوزه، مدیریت نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید و صنعت است که بستر آن در بازار سرمایه فراهم شده است.

وی افزود: کشاورزی از جمله بخش هایی است که طی سال های گذشته با ورود به بازار سرمایه، رشد قابل توجهی پیدا کرده و این نشان می دهد که در صورت مدیریت درست این بازار، می توان در مسیر پشتیبانی از تولید نیز گام های موثری برداشت.

رحمتی بر این نکته نیز تاکید کرد که لازم است دولت و بانک مرکزی سیاست های حمایتی از بازار سرمایه را تقویت کنند تا در کنار هدایت نقدینگی به سمت این بازار، مردم هم اطمینان خاطر بیشتری نسبت به سرمایه گذاری در آن داشته باشند.

 

بررسی وضعیت تعدادی از شرکت های متقاضی

امیر رجبی معاون امور شرکتهای بنیاد بهره وری موقوفات نیز درباره گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، مقرر شده است در سال جاری، تعدادی از شرکت های زیرمجموعه بنیاد بهره وری موقوفات وارد بازار سرمایه شود و با زمان بندی تعیین شده از سوی هیات عامل بورس، سهام این شرکت ها برای بهره مندی عموم مردم در بازار سرمایه عرضه شود.

معاون بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس تصریح کرد: در حال حاضر برخی از شرکت ها از جمله «داروسازی ثامن»، «سامان داروی هشتم»، «نساجی و نخریسی خسروی خراسان»، «کشاورزی رضوی»، «قند تربت حیدریه»، «صنایع غذایی رضوی» و موسسه «دامپروری صنعتی قدس رضوی» برای ورود به بازار سرمایه آماده شده اند که پس از بررسی نهایی و موافقت فرابورس، سهام آن ها برای بهره مندی عموم مردم عرضه خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.