۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
کد خبر: 752794

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران گفت: ظهر امروز گورخر ماده آفریقایی تلف شد و علت تلف شدن این حیوان از سوی اداره کل دامپزشکی استان در حال انجام است.

گورخر دیگری در باغ وحش صفادشت تلف شد

قدس آنلاین: محمد کرمی روز سه شنبه اظهار داشت: صبح امروز همکاران اداره کل محیط زیست استان تهران از باغ وحش صفادشت بازدید کردند و گزارشی از ضعف این گورخر ماده اعلام کردند و ظهر امروز نیز توسط مدیر باغ وحش خبر تلف شدن گورخر اعلام شد.

وی افزود: نمونه برداری های لازم از گورخر ماده آفریقایی انجام شده است و تا رسیدن جواب اداره کل دامپزشکی استان منتظر می مانیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حال تنها گورخر ماده آفریقایی خوب است گفت: از زمانی که سه گورخر آفریقایی را به باغ وحش صفادشت منتقل کردند حال گورخر نر و یکی از گورخر های ماده بد بود و این حیوان ها ضعیف شده بودند.

وی ادامه داد: هنوز جواب دامپزشکی استان برای علت تلف شدن گورخر نر آفریقایی اعلام نشده است و بدون نظر کارشناسی دامپزشکی نمی تواند علت را بیان کرد.

سه گورخر آفریقایی شامل ۲ ماده و یک نر که از کشور هلند خریداری و در نهم اردیبهشت ماه به ایران منتقل شدند با توجه به تعطیلی گمرک تهران در ۹ و ۱۰ اردیبهشت (پنجشنبه و جمعه) در روز شنبه ۱۱ اردیبهشت گورخرها ترخیص و به مسئولان باغ وحش صفادشت تحویل داده شدند که متاسفانه گورخر نر ۱۲ اردیبهشت تلف شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.