۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
کد خبر: 752809

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه وضعیت رنگبندی کرونایی شهر تهران نارنجی است، گفت: ما با هرگونه ازدحام و گردهمایی در تهران مخالف هستیم و از نظر بهداشتی آنها را مخاطره آمیز می‌دانیم.

احتمال وجود کرونای هندی و آفریقایی در تهران

قدس آنلایندکتر علیرضا زالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شناسایی ویروس موتاسیون یافته هندی و آفریقایی در تهران، گفت: با توجه به توالی‌یابی‌های انجام شده هنوز شواهد قطعی از ویروس‌های جهش یافته در تهران را رصد نکردیم اما قطعا در تهران هم ویروس جهش یافته وجود دارد؛ زیرا وقتی در استان‌های متعدد تعداد قابل توجهی از این نوع ابتلا گزارش شده است، بدون تردید در تهران هم این انواع جهش یافته وجود دارد زیرا تهران حجم بالایی از ارتباطات بین استانی را تجربه می‌کند و مقصد بسیاری از سفرها است. بنابراین دوراز انتظار نیست در تهران هم انواع جهش یافته مشاهده شود.

وی افزود: تهران در حال گذر از خیز چهارم با ویروس جهش یافته انگلیسی است بنابراین نمای بارز اپیدمیولوژیک در حال حاضر با ویروس انگلیسی است. 

زالی در ادامه درباره توصیه‌های ستاد کرونای استان تهران در برگزاری نشست‌ها و میتینگ‌های انتخاباتی بویژه داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: ما با هرگونه ازدحام و گردهمایی در تهران مخالف هستیم و از نظر بهداشتی آنها را مخاطره آمیز می‌دانیم. میتینگ‌های انتخاباتی طبیعتا به همین منوال خواهند بود زیرا هرچقدر هم پیش‌بینی و تمهیدات سختگیرانه‌ای اعمال شود باز هم چون میتینگ‌ها یک ماهیت خودجوش دارند ممکن است در انتقال بیماری موثر باشند.

وی افزود: نظر کارشناسی ما این است که برای اینکه پدیده انتخابات به عنوان پدیده و عامل تسریع‌کننده گسترش بیماری تلقی نشود، مدل جدیدی از تبلیغات انتخاباتی را در کشور تجربه کنیم. بهترین و کم خطرترین مدل استفاده از بستر مجازی است. 

زالی تاکید کرد: میتینگ‌های فیزیکی انتخاباتی ما را دچار مشکل خواهند کرد؛ بویژه آنکه ما در تهران وضعیت نارنجی را تجربه می‌کنیم و بعید است تا هفته آینده تغییری در رنگبندی آن ایجاد شود.

وی گفت: احتمالا برگزاری میتینگها با رنگ نارنجی تهران همزمان خواهد شد پس هرگونه میتینگ از نظر بهداشتی پرمخاطره است و در عصر ارتباطات داوطلبان محترم باید از فضای مجازی و بستر تکنولوژی استفاده کنند و از تجمعات و تبلیغات سنتی فاصله بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.