مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان‌وبلوچستان گفت: پویش «سیستان را ببینیم و بلوچستان را بشنویم» در زمینه معرفی استان بسیار تأثیرگذار بود و توانست جای خود را در کشور به نحوی باز کند که به عنوان برند توسط وزیر به دیگر استان‌ها معرفی شد.

معرفی پویش «سیستان را ببینیم و بلوچستان را بشنویم» به دیگر استان ها

به گزارش قدس آنلاین؛ به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان‌وبلوچستان گفت: پویش «سیستان را ببینیم و بلوچستان را بشنویم» در زمینه معرفی استان بسیار تأثیرگذار بود و توانست جای خود را در کشور به نحوی باز کند که به عنوان برند توسط وزیر به دیگر استان‌ها معرفی شد.

وی اظهار کرد: برای اولین بار توانستیم برنامه محوری روز جهانی جهانگردی را بعد از سال‌ها تمرکززدایی کنیم و آن را به زاهدان بیاوریم و ظرفیت‌های گردشگری را در بخشی از آن معرفی کنیم.

جلالزایی افزود: از ۷۶۰ رویداد گردشگری که توسط معاونان گردشگری کل کشور به تهران معرفی شد، هفت رویداد به‌صورت تقویم رویدادهای گردشگری برای ثبت در نظر گرفته شد که اولین آن مربوط به سیستان‌وبلوچستان، تحت عنوان اولین رویداد «فرهنگ گردشگری ساحل‌نشینان کشور» قرار بود با حضور استان‌های ساحلی کشور برگزار شود.

وی گفت: همچنین قرار بود اولین همایش گردشگری وزرای کشورهای حاشیه خلیج فارس به‌صورت بین‌المللی از طریق سیستان‌وبلوچستان و بندر چابهار برگزار و از این ظرفیت هم بهره‌برداری شود که با شیوع کرونا این برنامه‌ریزی‌ها دچار اختلال شد.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف ما در برنامه‌های پیش رو معرفی سیستان و بلوچستان و ظرفیت‌های ناشناخته آن بوده که مهم‌ترین آن‌ها در زمینه گردشگری است که حتی بسیاری از مردم استان هم با آن آشنایی ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.