رسانه‌های خبری مدعی شدند به دلیل تخلف هیئت فوتبال استان تهران در جریان ثبت قراردادهای بازیکنان رده پایه استقلال در مقطعی که پنجره نقل و انتقالات این باشگاه از سوی فیفا مسدود شده بود، بازی‌های این تیم از اعتبار لازم برخوردار نیست و برابر مقررات و قوانین جاری در فوتبال باید با این تخلف به صورت جدی برخورد شود.

شکایت ۳۰ باشگاه از استقلال

در صورت صحت چنین اتفاقی قهرمانی استقلال در دو رده سنی از بین می‌رود و تمام بازی‌های این تیم از سوی ارکان قضایی فوتبال سه بر صفر به سود رقبا اعلام می‌شده و باشگاه استقلال به لیگ پایین‌تر سقوط می‌کرد.

از پنج ماه قبل نزدیک به ۱۵ باشگاه با اعلام شکایت از استقلال از کمیته انضباطی هیئت فوتبال تهران می‌خواهند که به این تخلف رسیدگی کند اما انگار مسئولان هیئت فوتبال به این پرونده توجهی نمی‌کنند به همین دلیل پس از اطلاع سایر تیم‌ها از ماجرا نزدیک به ۳۰ باشگاه فعال در حوزه پایه به فدراسیون شکایت می‌کنند که کمیته تعیین وضعیت این موضوع را در اختیار کمیته انضباطی قرار می‌دهد و پس از آن از طریق طهمورث حیدری پیگیری‌های اولیه برای بررسی موضوع آغاز می‌شود.

با بررسی مستندات موجود گویا نقش اصلی این تخلفات را هیئت فوتبال استان تهران ایفا می‌کند. استقلال به دلیل بسته شدن پنجره نقل و انتقالات با شکایت وینفرد شفر، در مردادماه سال گذشته در تمامی رده‌ها و در بازه محرومیت، اقدام به عقد و ثبت قرارداد در هیئت فوتبال کرده و در کمال تعجب هیئت تمامی این قراردادها را به ثبت رسانده است. این اتفاق در شرایطی رقم خورده که فدراسیون به محض اطلاع از محرومیت استقلال، آن را به سازمان لیگ و هیئت فوتبال ابلاغ کرده و از آن‌ها خواسته تا از ثبت قراردادها جلوگیری شود.

در اینجا این سؤال به وجود می‌آید که اگر باشگاهی با محرومیت توسط فیفا مواجه شود، می‌تواند در رده‌های پایه بازیکن بگیرد؟ عبدالرحمن شاه‌حسینی کارشناس حقوقی در پاسخ به این پرسش گفت: «اگر باشگاهی از پنجره نقل و انتقلات محروم شود، تمامی تیم‌های آن از جمله بزرگسال و پایه شامل خواهند شد و عقد و ثبت قرارداد آن‌ها در تاریخ محرومیت قانونی نیست».

هادی مهدوی‌کیا سرمربی تیم آکادمی کیا در گفت‌وگو با فارس، درباره این تخلف اظهار کرد: حدود ۳۰ تیم که خود ما یکی از آن‌ها هستیم جزو شاکیان این پرونده هستند. پنج ماه است پرونده را دنبال می‌کنیم اما متأسفانه هیئت فوتبال استان تهران در جلسه اول دادرسی اعلام کرد به دلیل پرطرفدار بودن تیم استقلال از شکایت خود بگذرید و اتفاقی است که پیش آمده.

وی افزود:  متأسفانه حتی در قوانین دست برده و تاریخ ثبت قراردادها را تغییر داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.