وزیر خارجه عربستان سعودی گفت، مذاکرات میان این کشور و ایران در ابتدای راه و در مرحله «شناسایی» است.

اظهارنظر جدید وزیر خارجه عربستان سعودی درباره مذاکره با ایران

قدس آنلاین: «فیصل بن فرحان»  وزیر خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگویی با خبرگزاری فرانسه به توضیحی در رابطه با مذاکرات کنونی میان این کشور و ایران پرداخت و گفت، این مذاکرات در مرحله «شناسایی» است.

بن فرحان در ادامه مدعی شد: امیدواریم که ایرانی‌ها درک کنند که تعامل مثبت با همسایگان به نفع آنهاست و منجر به امنیت، ثبات و شکوفایی می‌شود. اگر بتوانند این را درک کنند من می‌توانم امیدوار باشم. ما در مراحل ابتدایی رایزنی قرار داریم.  

روزنامه «فایننشال تایمز» ۱۸ آوریل گذشته در گزارشی به نقل از «سه مقام» مدعی برگزاری  مذاکرات مستقیم میان مقام‌های ارشد عربستان سعودی و ایران در راستای تلاش برای بهبود روابط بین این دو کشور رقیب در منطقه شده بود. مدتی بعد، برخی مقامات سعودی و سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران وجود برخی گفت‌وگوها را تایید کردند.

گفته می‌شود هدایت این گفت‌وگوها را از جانب سعودی‌ها «خالد حمیدان»، رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی به عهده دارد.

در همین ارتباط، مقام‌های مطلع عراقی به میدل‌ایست‌آی گفته‌اند جنگ در یمن بیشترین موضوع مورد بحث میان طرف‌ها بوده است. این مسئله اصلی‌ترین محور گفت‌وگوهای میان نمایندگان ایران و عربستان در مذاکرات چهار ساعته‌ای بوده که هفته گذشته میان طرف‌ها برگزار شده است. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    0 0
    گور بابای سعودی ها ،بحث از مذاکره شان فقط از سر استیصال هست ،توجهی نکنید !