۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 752844

شهر رباط سنگ در ۳۵ کیلومتری شمال شهرستان تربت‌حیدریه و در دو موقعیت جغرافیایی در شرق و غرب جاده اصلی مشهد به تربت حیدریه قرار دارد که ساکنان ۵۲ روستا برای امور جاری، اداری و مهم‌تر از همه در بخش کشاورزی به ناچار از عرض جاده به صورت سواره و پیاده تردد می‌کنند.

کنارگذر رباط سنگ بازگشایی می‌شود

با توجه به قرار گرفتن این شهر در دو سوی یکی از محورهای مواصلاتی اصلی استان و حتی کشور از سال‌ها پیش و به دنبال وقوع حوادث تلخ رانندگی ضرورت ایجاد یک کنارگذر در این شهر بیش از پیش احساس شد و با مشکلات متعددی که وجود داشت سرانجام تصمیم بر ساخت کنارگذر گرفته و عملیات اجرایی آن آغاز شد اما مدت نسبتاً زیادی است که با وجود آماده شدن بخش عمده این مسیر بهره‌برداری از آن به تعویق افتاده است.

جاده تاریک بدون پارکینگ

یکی از اهالی شهر رباط سنگ به خبرنگار ما گفت: اغلب کشاورزان منطقه برای رفت و آمدهای خود به مزارع کشاورزی با مشکل مواجه هستند و این در حالی است که خطرات زیادی برای اهالی وجود دارد.

حسین غلامی بیان کرد: از جمله مشکلات می‌توان به نبود روشنایی و پارکینگ برای سوار شدن مسافران جلگه‌رخ به سمت تربت حیدریه و مشهد، نبود پل عابر پیاده و زیرگذر با توجه به اینکه مسافران باید عرض دو طرف جاده را طی کنند و همچنین  به نارضایتی اهالی و کسبه شهر رباط سنگ اشاره کرد که توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دست اجراست.

رفع نقص در دستور کار است

رئیس اداره راهداری منطقه تربت حیدریه گفت: به زودی کمربندی رباط سنگ بازگشایی و مورد بهره‌داری قرار می‌گیرد.

حسین شیرمحمدیان اظهار کرد: پس از ۱۲ سال پروژه کمربندی رباط سنگ برای تسهیل حمل و نقل و کاهش ترافیک به زودی بازگشایی می‌شود.

وی گفت: تاکنون برای پروژه کمربندی رباط سنگ ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده و بازگشایی این کمربندی حدود ۲میلیارد دیگر نیاز دارد که توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی تأمین شده است.

رئیس اداره راهداری منطقه

تربت حیدریه با بیان اینکه پیش از بازگشایی کمربندی نواقص احتمالی آن به اتفاق پلیس راه شناسایی و در دستور کار راهداری برای رفع نقص است، گفت: با توجه به هزینه‌هایی که در ساخت کمربندی رباط سنگ انجام شده با هدف تسهیل در ترافیک، کاهش زمان سفر و کاهش سوانح ترافیکی بازگشایی کمربندی پس از رفع نواقص اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه راهداری تربت حیدریه تمام تلاش خود را در خصوص تسهیل در رفت و آمد اهالی منطقه خواهد کرد، عنوان کرد: با بازگشایی کمربندی

رباط سنگ قطعاً سوانح، حوادث و ترافیک جاری از داخل شهر رباط سنگ کاهش خواهد یافت.

شیرمحمدیان تأکید کرد: این در حالی است که سالانه حدود ۱۰میلیون مسافر و زائر از این مسیر به مشهد و برعکس در رفت و آمد هستند و اهالی و مسافرانی که از بخش رخ و کدکن باید از این مسیر راهی مشهد شوند نیز خواهان تسریع در بازگشایی این کمربندی هستند.

کنارگذر مشکلات ایمنی دارد

بخشدار رخ هم گفت: به علت تکمیل نشدن ورودی و خروجی‌های رباط سنگ

این کمربندی قابل بهره‌برداری نیست.

علی‌اکبر صاحبی افزود: پروژه کمربندی رباط سنگ با توجه به مشکلات ایمنی و نبود استانداردهای لازم قابل بهره‌برداری نیست که تحویل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شود باید مشکلات برطرف شود تا به زودی بازگشایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.