شایعات حاکی از آن است که سامسونگ در حال آماده سازی صفحه نمایش تاشو جدید به حالت S شکل است.

سامسونگ در حال آماده سازی صفحه نمایش تاشو جدید +عکس

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، واقعیت این است که گوشی‌های هوشمند تاشو مدتی است وارد بازار شده اند و نسبتا مورد توجه برخی افراد واقع شده اند، اما آنها بازار را منفجر نکردند و صرفاً بدون توجه به مشکلات موجود با قابلیت اطمینان و دوام دستگاه، برای کسانی که آماده پرداخت هزینه بیشتر برای دستگاه های عجیب و غریب هستند، تقاضای طولانی مدت را خواهند داشت. شرکت سامسونگ یکی از شرکت های برتر، بسیار علاقه‌مند و مشغول به پروژه‌های دستگاه‌هایی با نمایشگر انعطاف پذیر است و آماده است تا تحقیقات خود را ادامه دهد.

گزارش شده است که این هفته غول کره ای، با حضور در بخشی از مراسم SID Display Week ۲۰۲۱، دستگاه های تاشو جدیدی را به نمایش می گذارد. انتظار می رود این یک تبلت ۱۷ اینچی تاشو و یک گوشی هوشمند انعطاف پذیر با صفحه نمایش ۷.۲ اینچی باشد که می تواند از دو قسمت تا شود و ساختار آن شبیه حرف Z یا S باشد. فرض می‌کنیم در یک سناریو دستگاه تاشو جدید، نیمی از قسمت پایینی دستگاه از صفحه نمایش، می تواند صفحه کلید لمسی را به خود اختصاص دهد.

از جمله محصولات جدید ممکن است Samsung Slidable Display یا یک صفحه نمایش کششی باشد که در حالت معمول خود یک گوشی هوشمند است و برای مشاهده فیلم‌ها و محتوای مختلف برای افرادی که نیاز به نمایشگر بزرگتری دارند، صفحه نمایش کاربردی خواهد بود.

همچنین نوید اعلام فناوری UPC تحت دوربین نیز داده شده است که ویژگی بیشتر از یک دوربین در زیر صفحه نمایش نیست. شایعات حاکی از آن است که مهندسان سامسونگ همچنان موفق به دستیابی به سطح قابل قبولی از انتقال نور به محل ماژول سلفی شده اند. محصولات تجاری با فن‌آوری های جدید ارائه نمی‌شود و این شرکت فقط تحقیقات جدید را نشان داده و در مورد آنها صحبت خواهد کرد و احتمالاً نمونه‌های اولیه را نیز به نمایش خواهد گذاشت.

سامسونگ یک گوشی هوشمند غیرمعمول ارائه داده است که در جهات مختلف خم می شود

اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده  (USPTO) به سامسونگ حق ثبت یک دستگاه انعطاف پذیر را اعطا کرده است، نام لاکونیک دستگاه، احتمالا یک گوشی هوشمند مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر را معرفی می‌کند.

هنگام باز شدن، این دستگاه مانند یک تلفن همراه معمولی به نظر می رسد و کاربران قادر به تعامل با صفحه نمایش بزرگ به روشی سنتی خواهند بود.

همانطور که در تصاویر ثبت اختراع دیده می شود، این طرح دو خطوط که صفحه نمایش را از یکدیگر جدا می‌کنند در مناطق بالا و پایین دستگاه را نشان می‌ دهد، بنابراین قسمت بالا یا پایین می تواند بسته شود و تصویر در بقیه نمایشگر نمایش داده شود.

در صورت لزوم می توانید هر دو بخش را به یکباره جمع کنید، در این حالت، صفحه نمایش کاملا مخفی می شود. علاوه بر این با توجه به ایده جدید سامسونگ؛ بخش هایی از گوشی هوشمند قادر به چرخش ۱۸۰ درجه به جلو و عقب خواهند بود که امکان استفاده از حالت های مختلف را فراهم می کند.

با این حال همانطور که اغلب در مورد طراحی های غیر رسمی اتفاق می افتد؛ دستگاه نشان داده شده در تصاویر اکنون فقط در اسناد ثبت اختراع وجود دارد و اینکه آیا سامسونگ قصد دارد این ایده را عملی کند یا خیر، مشخص نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.