فراخوان ثبت نام سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه ‌های دولتی و غیرانتفاعی تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شد.

سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در بخش ها و رشته های؛ «آوایی»، «معارف قرآنی و سیره معصومین»، «پژوهشی»، «فن آوری»، «هنری»، «ادبی»، «نهج البلاغه»، «صحیفه سجادیه» و «نو آفرینی قرآنی (استارت آپ های قرآنی)» ویژه عموم دانشجویان برگزار می شود.

عموم علاقه مندان «بخش آوایی» می توانند در رشته های؛ قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، اذان (ویژه برادران)، تواشیح و هم خوانی قرآن کریم (ویژه برادران) شرکت کنند.

«بخش معارف قرآنی و سیره معصومین(ع)» این جشنواره با رویکرد آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین(ع)، احکام، پرسمان قرآنی، سبک زندگی اسلامی و ایرانی برگزار می شود.

«بخش پژوهشی» سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت با عنوان؛ مقاله نویسی، تلخیص کتاب و نقد کتاب و «بخش فن آوری» نیز در حوزه؛ تولید نرم افزار، تولید اپلیکیشن و کانال های مجازی قرآنی برنامه ریزی شده است.

دانشجویان علاقه مند شرکت در «بخش هنری» می توانند در رشته های؛ خوشنویسی، نقاشی، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق و منبت و طراحی پوستر و در «بخش ادبی» جشنواره در رشته های؛ شعر؛ داستان نویسی نمایشنامه نویسی فیلم نامه نویسی ثبت نام کنند.

«بخش نهج البلاغه» با موضوع معارف نهج البلاغه، مقاله نویسی و حفظ فرازهای نهج البلاغه و «بخش صحیفه سجادیه» با موضوع معارف صحیفه سجادیه، مقاله نویسی، حفظ فرازهای صحیفه سجادیه، دعا خوانی ویژه فرازهای صحیفه سجادیه برگزار می شود.

در بخش نو آفرینی قرآنی (استارت آپ های قرآنی) علاقه مندان می توانند با موضوع ایده پردازی نو آفرینی قرآنی در این جشنواره حضور یابند.
مهلت نام نویسی بخش های معارفی و آوایی تا ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۰ و مهلت نام نویسی و ارسال آثار بخش های هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری تا ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.
عموم دانشجویان علاقه مندان جهت ثبت نام سی و پنجمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور می توانند به نشانی اینترنتی http://reg.imamreza.ac.ir/index.php/reg-quran-festival۳۶-student مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مرحله دانشگاهی با شماره تلفن ۳۸۰۴۱-۰۵۱ داخلی ۳۱۳۴ واحد خواهران و واحد برادران با ۱۱۱۲ تماس حاصل فرمایند.

طبق هماهنگی های صورت گرفته مرحله دانشگاهی سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت برعهده معاونت و فرهنگی و دانشجویی گذاشته شده است که برگزیدگان این مرحله جهت شرکت در مرحله های استانی و کشوری معرفی خواهند شد و برگزیدگان در مرحله دانشگاهی علاوه بر دریافت جایزه نقدی به مرحله کشوری راه می یابند.

سال گذشته «لیلا طلوع کارگر» دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در مرحله کشوری سی و پنجمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور در بخش معارفی رشته نهج البلاغه موفق به کسب مقام دوم شد.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.