رحمانی فضلی تاکید کرد: برخورداری یکسان نامزدهای ریاست جمهوری از امکانات عمومی یک الزام قانونی و مورد تأکید وزارت کشور است.

تاکید وزیر کشور بر الزام قانونی برخورداری یکسان نامزدهای ریاست جمهوری از امکانات عمومی

قدس آنلاین: نخستین جلسه کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با حضور دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور، علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما و موسوی دبیر هیئت اجرایی مرکزی در محل وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی  در این جلسه با اشاره به مفاد قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: این کمیسیون به منظور تضمین برخورداری یکسان نامزدهای ریاست جمهوری از امکانات دولتی تشکیل و زیر نظر هیئت اجرایی مرکزی انتخابات فعالیت می نماید.

وزیر کشور ادامه داد: نامزدهای ریاست جمهوری که صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان تأیید و اسامی آنها از طرف وزارت کشور اعلام می‌ شود، هر یک حق‌دارند به طور مساوی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای معرفی و ارائه برنامه‌های خود استفاده نمایند و ‌ترتیب و تنظیم برنامه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از طریق صدا و سیما بر عهده این کمیسیون خواهد بود.

وی یادآوری کرد: فعالیتهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری از تاریخ اعلام اسامی آنان به وسیله وزارت کشور رسماً آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع‌اخذ رأی خاتمه می‌پذیرد.

رئیس کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: داوطلبان ریاست جمهوری و طرفداران آنها، به هیچ وجه مجاز به هتک حرمت و حیثیت سایر نامزدها نیستند و در صورت تخلف، برابر مقررات مجازات خواهند شد.

رحمانی فضلی همچنین با احصاء اعضای کمیسیون بررسی تبلیغات ریاست جمهوری بر اساس ماده ۶۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری شامل؛ دادستان کل کشور، وزیر کشور، مدیر عامل صدا و سیما، دبیر هیأت اجرائی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری و نماینده شورای نظارت بر صدا و سیما، بر حضور مؤثر اعضا در جلسات کمیسیون تأکید کرد و گفت: نماینده شورای نظارت بر صدا و سیما پس از معرفی از سوی شورا در جلسات شرکت می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.