مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شهروندان برای گرفتن نوبت تزریق واکسن کرونا در چارچوب گروههای سنی اعلام شده، نیازی به مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی و یا ثبت‌نام اینترنتی ندارند.

نوبت‌دهی تزریق واکسن کرونا نیازی به مراجعه حضوری و ثبت اینترنتی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: هم‌اکنون ایمن‌سازی گروه سنی ۸۰ سال به بالا و همچنین ۷۵ سال به بالا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال انجام است.

وی ادامه داد: شهروندان جا مانده از تزریق واکسن کرونا در قالب گروههای اعلام شده در پایان هر مرحله واکسیناسیون، در صورت عدم دریافت پیامک یا تماس تلفنی می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی salamat.gov.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بدین منظور پس از ثبت‌نام روزهای بعد، زمان و محل تزریق واکسن با ارسال پیامک به تلفن همراه این دسته از شهروندان اعلام خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: اطلاعیه‌های رسمی مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها مرجع ارائه اطلاعات در مورد تزریق واکسن کرونا و فرآیند واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ است.
دکتر رحیمی افزود: این اطلاعیه‌ها از "پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی وبدا" به نشانی behdasht.gov.ir یا خبرگزاری رسمی کشور و رسانه‌ها منتشر می‌شوند.  

۸۰ درصد از جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات بهداشتی و درمانی را دریافت می‌کنند.  

تاکنون در جریان واکسیناسیون عمومی شهروندان ایرانی علیه کرونا، دو میلیون و ۲۹۶ هزار و ۳۰۰ نفر دوز نخست واکسن و ۴۲۵ هزار و ۲۱۲ نفر نیز دوز دوم آن را تزریق کرده و بدین ترتیب بر علیه ویروس همه‌گیر ایمن‌سازی واکسینه شده اند. بر این اساس تاکنون در مجموع دو میلیون و ۸۲۰ هزار و ۵۱۲ دوز واکسن کرونا در سطح کشور تزریق شده است.  

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون دو میلیون و ۷۹۲ هزار و ۲۰۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۷۷ هزار و  ۷۶۵ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین دو میلیون ۲۷۲ هزار و ۷۱۹ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

وزارت بهداشت اعلام کرد هم‌اینک سه شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۶۲ شهرستان در شرایط نارنجی و ۱۸۳ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۱۶۴ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۵۸۸ نفر را بیمار کرده و جان سه میلیون و ۴۲۰ هزار و ۷۹۵ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است.  ۱۴۳ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۶۲۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۳۳ میلیون ۷۷۴ هزار ۹۴۵ بیمار کووید ۱۹ و ۶۰۱ هزار و ۳۳۰ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.  پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه چهاردهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.