۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 752990

محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی برای افتتاح چند طرح عمرانی صبح پنجشنبه با استقبال محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی وارد مشهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی وارد مشهد شد

به گزارش قدس آنلاین، قالیباف در این سفر علاوه بر زیارت بارگاه منور رضوی در مراسم آغاز عملیات حفاری خط چهارم و اجرای خط سوم قطارشهری مشهد از مسیر غرب، رونمایی از طرح های نوآورانه و "سامانه جامع شهروندسپاری" و آغاز عملیات بهسازی امتداد خیابان ۷۵ متری رضویه این شهر شرکت خواهد کرد.

احداث و توسعه خطوط قطار شهری در مشهد از طرح های بزرگ ملی در این کلانشهر است. خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جابه‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. همچنین در سال ۱۳۹۷ باقی مانده این خط به طول ۲ کیلومتر و اتصال آن با خط یکم در سفر رییس جمهوری به مشهد افتتاح شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شد و اکنون عملیات حفاری این مسیر آغاز می شود.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.