اردوی جهادی سلامت به همت گروهی از جهادگران پزشک و پرستار به مدت ۲ روز در روستای محروم قرقی در حاشیه شهر مشهد انجام شد.

صرف فعل «همت» در روستای محروم مشهد/ جهادگران پای کار آمدند

به گزارش قدس آنلاین، امیر طباطبایی سرپرست تیم جهادگران کانون سلامت رضوی درخصوص جزئیات اعزام این تیم تخصصی پزشکی گفت: در این اردوی سلامت، انواع خدمات درمانی شامل ویزیت پزشک عمومی و متخصص، ویزیت دندانپزشکی، ویزیت زنان و مامایی، پایش و غربالگری، خدمات پرستاری و آموزش‌های لازم به ساکنان منطقه حاشیه‌نشین قرقی مشهد ارائه شد.

وی با برشمردن انواع خدمات ارائه شده بیان کرد: در قالب این اردوی پزشکی، ۱۲۰ نفر از ویزیت پزشک عمومی، ۶۰ نفر از ویزیت پزشک متخصص، ۶۵ نفر از ویزیت خدمات دندانپزشکی، ۴۷ نفر از ویزیت زنان و مامایی، ۶ نفر از آزمایش غربالگری زنان و ۴۵ نفر از خدمات آزمایشگاهی بهره‌مند شدند.

طباطبایی با بیان اینکه ۲۰ نفر از بیماران برای دریافت خدمات تکمیلی به مراکز درمانی شهری ارجاع شدند، ادامه داد: انجام خدمات جراحی سرپایی و کوچک برای ۱۱ نفر و غربالگری و خدمات آموزشی برای ۲۲۸ نفر از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در این اردوی جهادی بود.

وی با اشاره به آمار ارائه خدمات دارویی در جریان اردوی قٌرقی یادآور شد: غیر از خدمات درمانی، بخش قابل توجهی از داروی بیماران ویزیت شده توسط جهادگران نیکوکار تأمین شد و ۲۴۵ نفر داروی رایگان دریافت کردند. به‌علاوه، توزیع بسته‌های متبرک رضوی بین روستائیان از دیگر بخش‌های این حرکت معنوی بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.