روز گذشته ساندور پل داور افسانه ای اهل شرق مجارستان و قاضی دیدار خاطره انگیز ایران و استرالیا ار فانی را وداع گفت.

ویروس کرونا قاتل بهترین داور جهان

به گزارش "قدس آنلاین"، روز پنجشنبه رسانه های اروپایی خبر از درگذشت ساندور پل در سن ۶۵ سالگی دادند. پل که چهار بار پیاپی در سال های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ به عنوان بهترین داور جهان برگزیده شده بود، در زندگی خود دستاوردهای زیادی را کسب کرده بود و بر مشکلات فراوانی فائق آمده بود، اما در پایان این ویروس کرونا بود که داور سرشناس از پس شکست دادنش برنیامد.

پل که اغلب در برنامه های تلویزیونی به عنوان کارشناس حضور می یافت ناگهان از صحنه تلویزیون محو شد و بسیاری از مردم نگران این موضوع بودند که چه اتفاقی برای او افتاده است. در نهایت جستجوها به پایان رسید و مشخص شد که ساندور پل در بیمارستان بستری است و به دلیل وخامت حالش با کمک ونتیلاتور تنفس می کند.

با وجودی که وضعیت او در این مدت در مقطعی رو به بهبودی گذاشته بود اما پل پس از یک آلودگی عفونی دیگر و با وجودی که تا آخرین لحظه جنگیده بود، نتوانست بیماری را شکست دهد و در بیمارستان درگذشت.

تیبور کلمنت، یکی از دوستان نزدیک این داور افسانه ای، درباره او گفت: "من واقعا شوکه شده ام. خیلی روزهای تلخی را می گذرانم. من و تمام خانواده فوتبال مجارستان دلتنگ تو خواهیم ماند. تو فردی غیرقابل جایگزینی بودی. بیش از هر چیز این آزاردهنده است که من نتوانستم با تو خداحافظی کنم.

دو ماه پیش در ماه مارس در روز تولدت من به تو پیغام دادم و تو دیگر نمی توانستی پاسخ دهی. از آن زمان همیشه امیدوار بودم که بتوانم صدای تو را دوباره بشنوم اما دیگر این اتفاق رخ نخواهد داد..."

ساندور پل قضاوت را از سن ۱۵ سالگی آغاز کرده و بعد از ورود به این حرفه در سال ۱۹۷۸ و حرفه ای شدن در سال ۱۹۸۲ و بعد از یک دوره مربیگری فوتبال از دهه ۱۹۹۰ به عنوان یک داور بین المللی مشغول به کار شد. پس از آن فدراسیون فوتبال مجارستان از سال ۱۹۸۸ او را به مسابقات بین المللی اعزام کرد.

او قضاوت مسابقات بزرگی مثل فینال چمپیونزلیگ، فینال جام جهانی و فینال جام یوفا را برعهده داشته و البته در دربی تهران نیز یک بار قاضی میدان بود.

ساندور پل همچنین داور مسابقه بسیار حساس و سرنوشت ساز ایران و استرالیا بود و مردم ایران خاطره خوبی از در آغوش کشیده شدن او توسط حمید استیلی در پایان مسابقه دارند.

منبع: ورزش سه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.