همزمان با هشتم ماه شوال، مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) در حرم رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با فرار رسیدن هشتم ماه شوال و سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع(ع) به دست وهابیون، ویژه برنامه ای به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در صحن پیامبر اعظم(ص) بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) برگزار شد.

در این مراسم که عصر امروز با حضور جمعی از زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضایی تهرانی با اشاره به این واقعه تلخ تاریخی که در سال ۱۳۴۴ ه. ق به دست گروه ضاله وهابیت صورت گرفت، بیان کرد: این اقدام با مدیریت استکبار جهانی و با هدف کم رنگ کردن ارزش های دینی انجام شد.

وی با بیان اینکه وهابیت نه یک مذهب دینی بلکه یک مکتب سیاسی با رنگ و لعاب دینی است، اظهار کرد: این فرقه ضاله توسط استکبار جهانی و در راس آن انگلیس وارد صحنه روزگار شد و هدف آن جلوگیری از اشاعه اسلام ناب محمدی در جهان اسلام بود.

این کارشناس دینی افزود: این واقعه تاریخی ۹۸ سال پیش رخ داد و در آن زمان پیش بینی محققان و جامعه شناسان غربی این بود که اسلام دین آینده جهان خواهد بود و استکبار جهانی برای جلوگیری از تحقق این امر از انوع حیله ها استفاده کرد.

وی ابراز کرد: از آنجا که گسترش دین اسلام در جهان با منافع استکبار جهانی در تضاد بود، آنها تلاش کردند که دین و ارزش های دینی را در بین جوامع اسلامی کم رنگ جلوه دهند و برای رسیدن به این هدف از ابزارهای مختلفی مانند ساخت انواع فیلم و سریال، ایجاد شبکه های رسانه ای و خبری، تزریق روحیه یاس و ناامیدی بین جوامع اسلامی و ... استفاده کردند.

حجت الاسلام رضایی تهرانی اظهار کرد: پیش بینی آنها این بود که با انجام این اقدامات تا صد سال دیگر اثری از دین اسلام در مجامع علمی و دانشگاهی نخواهد بود و این دین به انزوا کشیده خواهد شد.

وی ادامه داد: از آنجا که وهابیت مکتب فکری قابل عرضه ای برای جهان نداشت افراد بسیار کمی جذب آن شدند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و سردادن نه شرقی و نه غربی توسط ملت ایران تمام نقشه های دشمن برای به انزوا کشیدن اسلام نقش برآب شد و وهابیت به زباله دان تاریخ انداخته شد.

سخنران حرم رضوی افزود: امروز برخلاف میل دشمنان عطر و بوی اسلام جهان را فراگرفته و به برکت پیروزی انقلاب اسلامی فریاد آزادی خواهی نه تنها از کشورهای اسلامی همانند عراق، سوریه، لبنان، بحرین، الجزایر، مصر و... و. بلکه از قلب آمریکا نیز به گوش می رسد.

گفتنی است؛ قرائت فرازهایی از زیارت ائمه (ع) مدفون در بقیع و ذکر مصیبت و عزاداری توسط حاج صادق آهنگران از دیگر برنامه های این مراسم بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.