لزوم حضور گسترده در انتخابات، حمایت از مقاومت مردم فلسطین و گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد مهمترین مطالبی بود که امامان جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کردند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه سبزوار گفت: تنها راهکار مقابله با استکبار و گروه‌های تروریستی در منطقه مقاومت است.

حجت الاسلام والمسلیمن غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: مردم مظلوم فلسطین با مقاومت خود در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی ایستادگی کردند و پیروزی نصیب آنها شد.

وی ادامه داد: پیروزی مردم  فلسطین در برابر ارتش رژیم صهیونیستی مرهون مقاومت و ایستادگی است و تداوم این جریان نوید بخش آزادی قدس شریف است.

امام جمعه سبزوار همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات ماه آینده گفت: در شرایطی که دشمنان چشم به این انتخابات دوخته اند مشارکت پرشور مردم اهمیت بسیار برای جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی افزود: نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنان نیز در ایام تبلیغات باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و به جای تخریب رقیب و بد اخلاقی، برنامه های خود را تشریح نمایند.

تربت‌حیدریه- امام جمعه تربت‌حیدریه نیز گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات و اعتماد به رای و نظر شورای نگهبان در تایید صلاحیت داوطلبان، دشمنان را مایوس کرده و نقشه‌های شوم آنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را نقش برآب می سازد.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در خطبه‌های نماز جمعه تربت‌حیدریه افزود: رهبر معظم انقلاب شاخصه‌های فرد اصلح را تعیین فرموده‌اند و باید از نظرات معظم له راهنمایی گرفت.

وی همچنین به سالروز حماسه سوم خرداد اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که خرمشهر توسط رزمندگان اسلام از چنگال رژیم بعث عراق آزاد شد، امام خمینی (ره) فرمودند، خرمشهر را خدا آزاد کرد و تعبیر بیان ایشان آن است که سرنوشت همه ما دست خداست و نباید به قدرت‌های مادی امید بست.

امام جمعه تربت‌حیدریه در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر را شعار استعماری دانست و گفت: مردم باید در انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر باید با این شعار برخورد کنند.

گناباد- امام جمعه گناباد هم گفت: پیروزی اخیر مردم غزه در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی نتیجه و دستاورد مهم مقاومت اسلامی مردم فلسطین بود.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب در خطبه های نماز جمعه گناباد با اشاره به توافق آتش بس بین رژیم غاصب صهیونیستی با مقاومت اسلامی در غزه افزود: این امر بار دیگر نشان داد با توکل به خدا و استقامت می توان بر رژیم اشغالگر قدس پیروز شد و این پیروزی ثمره مجاهدتهای فلسطینیان و محور مقاومت است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها، حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری را از ضرورتهای حمایت از دستاوردهای نظام اسلامی دانست.

امام جمعه گناباد ادامه داد: علاوه بر اهمیت شرکت پرشور در انتخابات، انتخاب فرد یا افراد اصلح نیز از اهمیت بسیار برخوردار است و مردم باید با بصیرت و آگاهی و شناخت قبلی به اشخاص با تجربه و متدین و انقلابی رای دهند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.