مدیرعامل شرکت ایران خودرو گفت: بیش از ۸۰ درصد قطعات مورد نیاز کشور در حوزه صنعت خودرو با استفاده از ظرفیت‌های داخلی تولید می‌شود.

۸۰ درصد قطعات مورد نیاز صنعت خودروسازی ساخت داخل است

به گزارش قدس آنلاین، فرشاد مقیمی روز جمعه در حاشیه بازدید از کارخانه تولید کابل خودرو در سبزوار  افزود: با تعریف طرح‌های خودکفایی هم اینک ۱۰۰ قطعه مورد نیاز خودروهای کشور که از طریق واردات تامین می‌شد به تولید داخلی رسیده است.

وی با اشاره به ارتباط شرکت ایران خودرو با ۶۵۰ سازنده مرتبط با صنعت خودروسازی در سراسر کشور ادامه داد: به منظور جهش تولید، نهضت ساخت و تولید که از سیاست‌های اصلی کشور است در این شرکت نیز با حمایت سازمان ایدرو در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو با اشاره به ظرفیت‌ کارخانه تولید کابل خودرو در سبزوار گفت: بخشی از سیم‌های رشته ای خودرو که در گذشته از خارج کشور وارد می شد امروز در شبکه این واحد صنعتی به مرحله داخلی سازی رسیده است.

وی افزود: مواد اولیه سیم‌های رشته ای خودرو مورد نیاز کارخانه کابل خودرو سبزوار از واحدهای صنعتی استان زنجان تامین و این سیم‌ها درکابل‌هایی که "ایران خودرو" نیاز دارد استفاده می شود که این فرایند  ۹۵ میلیون یوان صرفه‌جویی ارزی و جلوگیری از خروج ارز را در پی داشته است.

مقیمی با اشاره به داخلی سازی "دی.سی.موتورها" در کارخانه تولید کابل خودرو سبزوار ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین  قطعات که در شبکه برق و الکترونیک خودروها مورد نیاز است موتورهای دی.سی است که بخش عمده آن در گذشته از خارج کشور وارد می شد.

وی گفت: امروز خط روتر و مونتاز دی.سی موتورها در کارخانه تولید کابل خودرو سبزوار شکل گرفته که طبق برنامه تعریف شده باید به آن عمق داده شود.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو افزود: سیاست صنعت خودروسازی به سوی برقی سازی است لذا باید برقی سازی خودرو افزایش یابد.

کارخانه تولید کابل خودرو سبزوار با وسعت ۹۸ هزار مترمربع در پنج کیلومتری شرق این شهر واقع است.

این واحد صنعتی در زمینه تولید کابل خودرو، شیشه بالابر و برف پاک کن فعالیت می کند و بیش از ۳۰۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول کار هستند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.