۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
کد خبر: 753114
به مردم فرصت انتخاب بدهیم

این کاملا حرف درستی است که انتخاب مردم در سرنوشتان دخیل است و هرچه در آینده اتفاق بیافتد به انتخاب امروز ما بر می گردد اما شرایط انتخاب درست هم خیلی مهم است.

یک انسان وقتی می تواند انتخاب درستی داشته باشد که شرایط بررسی موضوع مورد انتخاب، گزینه های پیش رو، عقلانیت و دوری از هیجان نیز برایش فراهم باشد. در حقیقت نمی توانیم مردم را تحت فشار یا فرصت کم یا تحریک شدید عواطف و احساسات قرار دهیم وبعد از آنها بخواهیم که بهترین انتخاب را داشته باشند.

انسان حتی برای خرید ساده لباس و پوشاک خود نیز نیازمند فرصت و دقت کافی و آشنایی با برخی اطلاعات اولیه مانند جنس و قیمت کالا و فرصت و توان مقایسه است. لذا باید تاکید کنیم که قرار دادن مردم در یک فضای هیجانی باعث می شود فرصت تصمیم گیری و انتخاب درست از آنها گرفته شود.

کاندیداها حق ندارند وارد فضای بازی روانی و فریب افکار عمومی شوند. استفاده از کلمات و واژه های تبلیغاتی بدون در نظر گرفتن بار روانی آنها به قصد سواستفاده از احساسات مردم یک خیانت آشکار به جامعه است. کسی حق ندارد حرفی را بزند که پشتوانه علمی درستی ندارد و بعد از مدتی گناه آن را به گردن نگیرد و باعث دلسردی جامعه از کارکردهای اصلی خود بشود.

متاسفانه برخی از نامزدهای انتخاباتی به جای ارایه برنامه و بیان حرفهای خردمندانه، به سمت رفتارهای ژورنالیستی می روند و با دادو فریاد و پرت کردن حواس مردم باعث انتخاب اشتباه آنها شوند. مردم باید فرصت انتخاب درست داشته باشند و این مهم شدنی نیست مگر آنکه کاندیداها وطرفدارانشان فضای رقابت را به سمت اتخاذ تصمیم خردمندانه سوق دهند و از جنجال و هوچی گری بپرهیزند. همچنین بهتر است در خصوص زمان تبلیغات انتخاباتی هم نظرات متخصصین یکبار دیگر مورد توجه قرار گیرد تا کاندیداها اسیر مدت محدود نشوند که ناچار شوند به جای ارایه برنامه و توضیح آن به سوی ایجاد هیجان صرف تمایل پیدا کنند.

مردم باید بدانند چرا و به چه علت یک نفر را انتخاب می کنند و این کار باید در بستر یک فرصت کافی و معقولانه انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.