امام جمعه نجف اشرف در سخنانی توام با آرایه های ادبی آنچه را که "سکوت تحقیر آمیز" از سوی برخی کشورهای عربی نامید تقبیح و محکوم کرد و ابراز داشت: موشک های فلسطینی به آسمان رفتند و عادی سازی (روابط با رژیم صهیونیستی) سقوط کرد.

امام جمعه نجف اشرف: موشک ها به آسمان رفتند و عادی سازی سقوط کرد

قدس آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین صدرالدین قبانجی در خطبه های نماز جمعه امروز نجف اشرف که به دلیل کرونا؛ مجازی قرائت شد با تبریک پیروزی فلسطینیان، رویدادهای سرزمین اشغالی قدس را شمارش معکوس برای اضمحلال و نابودی رژیم صیونهستی ارزیابی کرد و گفت که گفتگوی راهبردی واشنگتن با بغداد یک خدعه آمریکایی و فریب دادن عراق با هدف دور زدن قانون برای خارج نشدن نظامیان آمریکایی از کشور بود.   

وی گفت که شمارش معکوس رژیم صهیونستی آغاز شده است و نیروی مقاومت شرایط آن را تعیین می کند؛ ما از وهابیت (منطقه) می خواهیم که به جای گرایش و تمایل به صهیونیستها به دامن اسلامی برگردد.

وی اضافه کرد: مقاومت فلسطین در مقابل اسرائیل غاصب شاهد تحول جدیدی است که حملات موشکی شکست گنبد آهنین و افسانه ارتش به ظاهر قدرتمند اسرائیل را زیر سوال برد بطوریکه جریان مقاومت شرایط آتش بس را دیکته می کند و صهیونیسم مستاصل و ناتوان مانده و دچار اختلاف داخلی هم شده است.

قبانجی اظهار داشت امروز در مقابل پروژه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که یک امر شکست خورده و سقوط کرده است، موشک ها باعث اعتلای ملت اسلام شدند.

 وی "سکوت تحقیرآمیز" برخی دولت های عرب را نکوهش و محکوم کرد و در عین حال ابراز داشت: مردم عراق از حق اسلامی فلسطین حمایت می کنند.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص گفتگوی استراتژیک عراق و آمریکا اظهار داشت: این گفتگو فقط منجر به دور زدن قانون عقب نشینی شد و تلاش اشغالگران آمریکایی برای فریب مردم ما و تغییر نام و آدرس حضور نیروهای آمریکایی در عراق بود.
قبانجی تصریح کرد که نیروهای عراقی قادر به محافظت از کشور هستند و نیازی به استفاده از نیروهای خارجی نیست.

وی در خصوص انتخابات آتی پارلمانی عراق که قرار است اواخر تابستان امسال برگزار شود، گفت: توصیه به برگزاری انتخابات در موعد مقرر داریم. 

گفتنی است طی روزهای اخیر سفیر انگلیس مدعی شده بود شرایط برای برگزاری انتخابات پارلمان عراقی فراهم نیست که در پی واکنش گسترده شخصیت های سیاسی عراقی از موضع خود عقب نشینی کرد و گفت سخنانش تفسیر شده است. 

همچنین بر اساس قانون مصوب پارلمان عراق که پس از ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تصویب شد؛ نظامیان خارجی باید از عراق خارج شوند که ائتلاف آمریکایی تاکنون به بهانه های مختلف آن را عقب انداخته است.

اخیرا و در پی گفتگوی راهبردی آمریکا و عراق هم برخی مقامات آمریکایی با تفسیرهای متفاوت شرایط مختلفی را برای خروج از عراق مطرح می کنند اما شخصیت های عراقی از جمله امام جمعه نجف اشرف در سخنان امروزش بر اجرای قانون تاکید و تصریح دارند. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.