فرمانده کل ارتش با تاکید براینکه جایگاه و موفقیت امروز ارتش مدیون انقلاب اسلامی و نعمت بی بدیل ولایت است، گفت: یوم الله آزادسازی خرمشهر از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت و درس آموز است و از این عملیات هم مثل خود دفاع مقدس هنوز حرف های فراوان ناگفته وجود دارد.

فرمانده کل ارتش: ناگفته های زیادی درباره آزاد سازی خرمشهر وجود دارد

قدس آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشست ماهانه هم‌اندیشی فرمانده کل ارتش به میزبانی دانشگاه خاتم الانبیا(ص) نیروی پدافند هوایی ارتش و با حضور امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ دوم ساعدی فرمانده دانشگاه خاتم الانبیا(ص) پدافند هوایی و مشاوران جوان شامل تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های افسری، دانش آموزان و هنرآموزان مراکز آموزشی تخصصی ارتش برگزار شد.

در ابتدای این نشست دانشجویان و دانش‌آموزان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مسائل مختلف پرداخته و بحث و تبادل نظر کردند.

در این هم اندیشی، مشاوران جوان درخصوص پرداختن بیشتر رسانه‌ها به اقدامات انقلابی ارتش در حوزه‌های مقابله با کرونا و مردم یاری، ارتقای توان رزمی و ابتکارات و اقدامات متعدد خوداتکایی تاکید و پیشنهاد هایی را ارایه کردند.

در ادامه، فرمانده کل ارتش ضمن تاکید بر ارتقای بنیه علمی بصیرت دینی، سیاسی و تقویت آمادگی جسمانی و گرامی داشت عملیات افتخار آفرین بیت‌المقدس و تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: درباره این عملیات می‌شود برای آن فیلم ها و کتاب های متعددی تهیه و تدوین کرد که تا سال ها مورد بهره‌برداری اقشار و نسل های متفاوت باشد.

وی در مورد ارتش انقلابی گفت: به برکت رهبری حضرت امام خمینی(ره)، ارتش انقلابی شد و به انقلاب پیوست و چهره انقلابی خود را از همان روزهای اول پیروزی انقلاب در دفاع از انقلاب اسلامی، در عمل و رفتار اثبات کرد و همچنان انقلابی ماند و امروز به شکر خدا به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) متدین تر و کارآمد تر از همیشه است.

فرمانده کل ارتش گفت: دوران دفاع مقدس یک فرصت بی بدیل برای کشور و از جمله برای ارتش بود که چهره انقلابی و فداکار خود را به نمایش بگذارد، ارتش در دفاع مقدس با دفاع از کشور و انقلاب، انقلابی بودن خود را هم به مردم، هم به دشمن و هم به خودش اثبات کرد.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در ادامه، شیوع ویروس کرونا و مقابله با آن را برای بخش بهداشت و درمان ارتش مثل تحمیل جنگ و دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: در این واقعه، ایثارگران بخش بهداشت و درمان ارتش با اقدامات جهادی و فداکارانه و عالمانه خود جوهر اصلی و روحیه ایثارگرانه خود را به نمایش گذاشتند و یک پرچم افتخار دیگر برای ارتش و مردم در کشور به اهتزاز درآوردند.

وی جایگاه و موفقیت امروز ارتش را مدیون انقلاب اسلامی و نعمت بی بدیل ولایت دانست و افزود: خداوند بزرگ را شاکریم که نعمت پوشیدن لباس مقدس سربازی در نظام جمهوری اسلامی را به ما عطا کرد تا این فرصت را داشته باشیم از ارزش‌های اسلامی و انسانی و ناموس ملت، دفاع کنیم و حافظ استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم. نتیجه این نعمت خداوند این است که فردای قیامت در پیشگاه او روسفید خواهیم بود و نسل های آینده ما به اینکه پدرانشان، سربازان مدافع و پیشمرگ این ملت بودند افتخار خواهند کرد.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: دانشجویان و دانش آموزان علاوه بر انس و تدبر در مفاهیم قرآن کریم، با نهج البلاغه بویژه جزئیات عهدنامه مالک اشتر و نیز حکمت شاهنامه فردوسی مانوس باشند، به نحوی که فراز به فراز عهدنامه را از حفظ در ذهن خود داشته باشند و به آن عمل کنند.

در این نشست امیر سرتیپ دوم بیژن ساعدی فرمانده دانشگاه خاتم الانبیاء پدافند هوایی ارتش نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه، گفت: قدردان میزبانی دومین جلسه هم اندیشی و هم افزایی امیر فرماندهی محترم کل ارتش با نمایندگان دانشجویان و هنرآموزان مراکز دانشگاهی و آموزشی ارتش هستیم و به زودی مصوبات این جلسه در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) وارد فاز اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه شبیه ساز فرماندهی و کنترل پدافند هوایی در دانشگاه خاتم الانبیا(ص) تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه خاتم الانبیا (ص) با هدف تحقق منویات و اوامر فرماندهی معظم کل قوا در عنایت به اهمیت و جایگاه پدافند، این سامانه را به صورت خودجوش طراحی و ساخته اند و در این سامانه تمامی ماموریت‌های پدافند هوایی تعریف و نمایش داده می شود.

این جلسه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و همزمان به صورت وبیناری با تعدای از مراکز آموزشی و دانشگاههای افسری ارتش برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.