رئیس جدید سازمان ام‌آی۵ ادعا کرده است که شرکت فیس‌بوک با طرح خود برای رمزگذاری سراسری، به تروریست‌ها «فرصت آزادی عمل» می‌دهد.

سازمان اطلاعات انگلیس: فیس‌بوک به تروریست‌ها آزادی عمل می‌دهد

قدس آنلاین: به گزارش ایندیپندنت، کن مک‌کالوم هشدار داد که طرح مارک زاکربرگ، رئیس غول رسانه‌های اجتماعی‌، به تروریست‌ها فرصت می‌دهد به دور از چشم سرویس‌های امنیتی، برای حملات خود نقشه بکشند. او به رادیو تایمز گفت: «موضوع، خصوصا در مورد رمزگذاری پیش‌فرض، این است که تصمیمات اتخاذ شده در جلسات هیئت مدیره در کالیفرنیا، به اندازه تصمیماتی که در افغانستان یا سوریه گرفته می‌شوند، بر توانایی ما در انجام کارهایمان تاثیر دارند.»

به گفته او، اگر آن‌ها از ساخت بمب یا ویدیویی درباره شهادت در حملات انتحاری، در اتاق نشیمن یک فرد مطلع شوند، می‌توانند از وزیر امور خارجه و قاضی ارشد برای صدور قرار قانونی، درخواست کنند.

او گفت: «در آن‌صورت می‌توانیم به آن محل دسترسی پیدا کنیم و ببینیم آیا واقعا بمبی ساخته شده است یا نه. ما باید این توانایی را به صورت آنلاین هم داشته باشیم. اگر رمزگذاری سراسری پیش‌فرض اجرا شود و برای حذف این رمزگذاری، هیچ قصدی وجود نداشته باشد، در واقع به افراد نادر - تروریست‌ها یا افرادی که در فضای مجازی محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان را ارائه می‌دهند، که جزو بدترین افراد جوامع ما هستند- مجوز می‌دهد محیط‌ی خصوصی داشته باشند و هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام دهند.»

مک‌کالوم گفت که سازمان اطلاعاتی بریتانیا قصد ندارند یک «حکومت پلیسی» ایجاد کنند و «در خانه‌های مردم دوربین بیندازند».

وی اضافه کرد: «کاری که ما در این موارد نادر باید انجام دهیم این است که وقتی نگرانی‌های بسیار بسیار جدی وجود دارد و وزیر امور خارجه و قاضی نیز دسترسی به آن اطلاعات را ضروری و متناسب تعیین کرده‌اند، بتوانیم با کمک شرکت‌ها، به محتوای ارتباطاتی موردنظر دسترسی پیدا کنیم. این شرکت‌ها باید با ما همکاری کنند.»

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.