شرکت هوآوی در حال ساخت پردازنده با تکنولوژی ۳ نانومتری است.

هوآوی در حال تولید پردازنده ۳ نانومتری

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، اخیراً هوآوی با فشار شدید دولت آمریکا روبرو شده است و در نتیجه توانایی تولید عادی گوشی های هوشمند را تا حدودی از دست داده است. با این وجود، تولید کننده لوازم الکترونیکی چینی همچنان به تولید چیپست‌های خود ادامه می‌دهد.

همانطور که می دانید پس از اعمال تحریم‌ها علیه هوآوی توسط ایالات متحده، TSMC تایوانی مجبور شد همکاری با این شرکت را که تولید کننده پردازنده های اختصاصی Kirin برای گوشی‌های هوشمند هوآوی است و توسط یک شرکت تابعه از غول چینی HiSilicon تولید شده بود، کنار بگذارد.

با این وجود طبق آخرین داده ها، Huawei Technologies در ۲۲ آوریل درخواست ثبت نام تجاری Kirin Processor را ثبت کرد، در طبقه بندی بین المللی متعلق به گروه "۹ ابزار علمی" است و این شرکت احتمالاً امید خود را برای بازگشت به بازار در آینده قطع نکرده است.

طبق برخی گزارش‌ها، هوآوی در حال توسعه نسل بعدی چیپست موبایل Kirin ۹۰۱۰ است که انتظار می‌رود مطابق با فرایند تکنولوژی ۳ نانومتری ساخته شود. طراحی SoC ها باید توسط شرکت به طور خودکار تا پایان سال جاری تکمیل شود و این پردازنده در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های پرچمدار این شرکت استفاده خواهد شد.

با توجه به اینکه فناوری ساخت پردازنده ۳ نانومتری هنوز به اندازه کافی آماده نیست، احتمال قوی تولید انبوه زودتر از سال ۲۰۲۲ آغاز نمی شود. ممکن است تا آن زمان هوآوی بتواند با مقامات آمریکایی توافق کند. در صورت موفقیت؛ این شرکت در حال حاضر یک توسعه آماده برای تولید فوری خواهد داشت.

به گزارش بلومبرگ، غول فناوری چینی هوآوی رئیس جدید را برای بخش خودروهای الکتریکی منصوب کرده است و این ریچارد یو بود که اخیراً رئیس بخش فناوری ابری شد و پیش از این سالها رئیس بخش الکترونیک مصرفی بود.

به دنبال تحریم های ایالات متحده علیه هوآوی؛ این شرکت چینی تمرکز بیشتری نسبت به گذشته بر صنایع خارج از تجارت تلفن همراه داشته است و این موضوع باید به این شرکت در ادامه فعالیت و به دست آوردن سهم بیشتری در بازارهای جدید کمک کند. باید اضافه می‌کنیم که به طور کلی در ماه های اخیر؛ افزایش علاقه شرکت های فناوری به بازار وسایل نقلیه الکتریکی افزایش یافته است. به عنوان مثال، اصلی ترین رقیب هوآوی، شیائومی نیز، ۱۰ میلیارد دلار برای توسعه تجارت وسایل نقلیه الکتریکی خود هزینه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.