مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: با احتساب گرفتن مالیات از تولیدکنندگان استان، به نظر می‌رسد بتوانیم در این موضوع ۶۰۰ میلیارد تومان را وصول نماییم.

پیش بینی وصول ۶۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیررحیمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: در یکی دو سال اخیر موضوعاتی مثل صندوق فروشگاهی و حذف پول نقد در جامعه به سختی پیش می‌رفت، اما الان این موضوع پیاده سازی شده است و بحث مالیات هوشمند هم قرار است از امسال اجرایی شود.

او افزود: نکته‌ای که در بحث تراکنش‌های بانکی باید به آن اشاره داشت این است که اگر کسی احساس کرد حقی از او ضایع می‌شود، از ظرفیت قانونی برای پیگیری این مسئله استفاده نماید.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی درباره میزان فرارهای مالیاتی در استان ادامه داد: در آبان ماه سال گذشته که اجرای ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم را آغاز کردیم، ۲۹ مورد بررسی انجام شده که ۶ مورد منجر به تشخیص فرار مالیاتی شد و تفاوت مالیات این ۶ مورد، ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است، البته در این راستا به سراغ هیچ تولیدکننده‌ای نرفتیم و به نظر می‌رسد بتوانیم در این موضوع ۶۰۰ میلیارد تومان را وصول نماییم.
لزوم اعمال معافیت مالیاتی برای تعاونی‌های مرزنشینان در قانون
احمدرضا مدبرنیا مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی نیز گفت: در راستای ماده ۱۳۳ قانون مالیات‌های مستقیم، ۱۰۰ درصد تعاونی‌ها از پرداخت مالیات معافند و اگر این معافیت برای تعاونی‌های مرزنشینان اعمال نمی‌شود، باید به طور موردی اعلام گردد؛ زیرا اگر تعاونی فعالیت کشاورزی داشته باشد و اسمش در قانون نیامده باشد، صرف فعالیت کشاورزی تعاونی، معافیت را اعمال می‌کنیم. ضمن اینکه اگر در قانون مالیاتهای مستقیم، (موضوع مرزنشینان) اصلاح شود، مشکلی نخواهیم داشت.
او درباره استرداد مالیات از صادرات تعاونی‌های مرزی افزود: طبق آنچه بانک مرکزی به ما برای اجرای تعهد ارزی اعلام می‌کند، ما استرداد مالیات را انجام می‌دهیم، اما اگر کوتاهی از سوی همکاران ما صورت گرفته، می‌توانیم مسئله را پیگیری کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.