مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: مجوز فعالیت موزه زعفران در تربت حیدریه توسط معاون میراث‌فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مدیرکل امورموزه‌های کشور صادر شد.

 مجوز موزه زعفران در تربت‌حیدریه صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر از صدور مجوز موزه زعفران در تربت حیدریه خبر داد و گفت: این موزه علاوه بر این‌که مراحل کاشت، داشت و برداشت زعفران را به نمایش گذاشته، شامل نمایش آئین و رسوم مرتبط با زعفران و هم‌چنین ابزار و ادوات کشاورزی و مردم شناسی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: این موزه در محل شرکت زعفران طلای سرخ ایرانیان در ابتدای ورودی شهر تربت‌حیدریه از سمت جنوب قرار دارد.

وی با بیان اینکه این موزه توسط بخش خصوصی ایجاد شده است، اظهار کرد: در این مکان علاوه بر ایجاد موزه، سایر موارد مرتبط با زعفران از قبیل کتابخانه تخصصی زعفران، استارتاپ زعفران، صندوق امانات و بانک زعفران، تالار زعفران، مرکز تخصصی خرید و خدمات فرآوری زعفران و پیشخوان زعفران فعال است.

مکرمی‌فر با بیان اینکه ۴ موزه مردم شناسی، تنوع زیستی، مازاری (سه سنگ آسیاب برای آرد کردن گیاه سریش) و زعفران در تربت حیدریه فعال است، گفت: موزه کدکن، موزه ابریشم و موزه موتور و ماشین‌های قدیمی نیز در این شهرستان در حال احداث است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.