مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: شرکت اقشار مختلف مردم در انتخابات در شرایط کنونی مانند حضور رزمندگان در آزادسازی خرمشهر طی دوران دفاع مقدس برای کشور یک امر ضروری است.

مشارکت در انتخابات همانند آزادسازی خرمشهر یک ضرورت ملی است

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده روز شنبه در نشست خبری گرامیداشت سی و نهمین سالروز آزاد سازی خرمشهر افزود: انتخابات یعنی اگر کسی بر روی صندلی عوضی نشسته، صندلی ریاست را از زیرپایش بکشیم و به فرد صالح بدهیم البته این اقدام بدون جنگ و ستیز و با اعمال رای و نه با اردوکشی در خیابان خواهد بود.

وی ادامه داد: برای آزادسازی خرمشهر با دشمن بعثی خانه به خانه جنگیدیم اما در انتخابات، صندوق به صندوق با دشمنان و بدخواهان خارجی خواهیم جنگید و به کوری چشم بدخواهان از انقلاب اسلامی، دستاوردهای آن و خون شهدا پاسداری می کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در تشریح برنامه های سالگرد آزادسازی خرمشهر گفت: شب شعر دفاع مقدس، غبارروبی مزار شهدا و شهدای گمنام توسط دستگاههای مرتبط، جلسات روایتگری و بازخوانی کتابهای دفاع مقدس، برگزاری جشنواره ملی ادبی مادران چشم انتظار، نشست های تخصصی بازخوانی عملیات های دفاع مقدس به ویژه بیت المقدس، نقد فیلم های دفاع مقدس، برگزاری کارگاه فیلمنامه نویسی، آغاز فراخوان پنجمین جشنواره ملی فانوس در خراسان رضوی، اجرای تبلیغات محیطی با همکاری شهرداری مشهد و نمایش های خیابانی "الی بیت المقدس" و  تجلیل از پیشکسوتان لشکر۷۷ ارتش اهم برنامه ها به مناسب گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در خراسان رضوی است.

یوسفعلی زاده به نکوداشت ۱۰۰ هزار نفر از ایثارگران دفاع مقدس در استان طی سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و افزود: در این ایام، جامعه ایثارگری و رزمندگان پیشکسوت استان مورد تکریم قرار می گیرند اما مهمترین مساله در خصوص تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس همان تذکر رهبری مبنی بر تبیین صحیح دفاع مقدس توسط جامعه پیشکسوت رزمندگان است تا مسائل دفاع مقدس از تحریف در امان بمانند.

وی ادامه داد: نکوداشت حماسه سازان دفاع مقدس نباید به پاداش مادی پیوند بخورد بلکه باید نکوداشت این اقشار با هدف زنده نگه داشتن میراث دفاع مقدس تداوم یابد و همه دستگاه های متولی در این مسیر سهم خود را ادا کنند.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی شمار رزمندگان و ایثارگران خراسانی حاضر در دفاع مقدس را نیم میلیون نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد حدود ۳۰۰ تا ۳۲۰ هزار نفر داوطلبان بسیجی از اقشار مختلف مردم هستند که مدارک حضور آنان در جبهه ها از چند روز تا ده ها ماه ثبت شده است و ۲۰۰ هزار نفر نیز نیروهای وظیفه و رسمی یگانهای نظامی، انتظامی و نهادهای انقلاب اسلامی بوده اند که بر اساس وظایف سازمانی به جبهه ها اعزام شده اند.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس در اختیار تشکلهای فعال قرار می‌گیرد

یوسعلی زاده به تداوم ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: طی سالهای گذشته ۴۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده برای احداث این مرکز در حال پایان یافتن است و علاوه بر ساختمان کتابخانه، ساختمان دیگری نیز در شرف تکمیل است که البته قرار بود سوم خرداد امسال به بهره برداری برسد که تکمیل آن به تعویق افتاده است.

وی همچنین به پیشرفت ۸۰ درصدی ساختمان موتورخانه مرکز فرهنگی اشاره کرد و افزود: سوم خرداد ماه مجموعه پارکینگ خودرویی مرکز فرهنگی به علاوه پایانه اتوبوسرانی درون شهری شهرداری توام با هم طی مراسمی رسمی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: همزمان با عملیات ساختمانی، گروه های هنری و مطالعاتی برای آماده سازی و موزه آرایی در این مرکز در حال فعالیت هستند.

یوسفعلی زاده افزود: این مرکز پس از تکمیل، میعادگاه پیشکسوتان دفاع مقدس و همه کسانی است که می خواهند در این حوزه فعالیت کرده و یا آگاهی کسب کنند اینجا یک کلاس و دانشگاه ثابت است که می توان انعکاس ظرفیتهای دفاع مقدس را در جبهه مقاومت دید در مجموع اینجا به عنوان مرکز ثقل فعالیتهای تبلیغی دفاع مقدس خواهد بود.

وی ادامه داد: همین تشکلهای فعال می توانند در این مرکز به ویژه سالن آمفی تئاتر آن برنامه برگزار و از اماکن و ظرفیتهای آن شامل مخزن ۱۵ هزار جلدی کتب دفاع مقدس استفاده کنند البته اینجا نیز مانند سایر مراکز دارای ضوابطی است.

سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در سال ۱۳۶۱ از متجاوزان بعثی در تقویم به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی ثبت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.