سخنران حرم مطهر رضوی با تاکید بر مهرورزی و مهربانی با مردم گفت: اخلاق نیکوی پیامبر اکرم(ص) با مردم از مهمترین عوامل گسترش دین مبین اسلام در جهان بود.

مهرورزی و مهربانی پیامبر(ص) موجب گسترش اسلام شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید واعظ شهیدی در ویژه برنامه تبلیغی مذهبی حرم مطهر رضوی که در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، با اشاره به سبک و سیره زندگی پیامبر اکرم(ص) یکی از بارزترین ویژگی های آن حضرت را داشتن اخلاق نیکو برشمرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) زمانی که به رسالت مبعوث شدند، بیشتر مردم به خاطر سابقه درخشان آن حضرت در زمینه امانت داری و اخلاق به ایشان گرویدند.

وی افزود: خداوند سبحان وقتی می خواهد در باب اخلاق پیامبر(ص) سخن به میان بیاورد از عبارت «خُلقِ العَظیم» استفاده می کند.

این کارشناس دینی در ادامه با اشاره به جایگاه مومنان نزد خداوند بیان کرد: جایگاه افراد مومن آنقدر بالا است که به پیامبر اکرم(ص) توصیه می کند که نسبت به آنها متواضع و فروتن باشد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ شهیدی با اشاره به آیه ۵۴ سوره مبارکه انعام «وَ إِذا جاءَکَ الَّذینَ یُؤْمِنُونَ بِآیاتِنا فَقُلْ سَلامٌ عَلَیْکُمْ...» بیان کرد: در این آیه مبارکه خداوند به پیامبر اکرم(ص) دستور داده است به کسانی که به خدا ایمان آورده است سلام کند.

وی اظهار کرد: معمولا افراد کوچک به بزرگ ترها سلام می کنند ولی جایگاه مومنین آنقدر نزد خداوند والاست که به پیامبر اکرم(ص) با آن همه شان و مرتبت دستور می دهد به آنها سلام و با آنها با مهربانی و عطوفت رفتار کند.

خطیب حرم مطهر رضوی با تاکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) الگو و اسوه ما هستند، عنوان کرد: ما نیز به عنوان پیروان آن حضرت باید مهرورزی و مهربانی با مردم را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم تا رحمت الهی شامل حال ما شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.