۵ فیلم منتخب اکران نوروزی در تهران و سایر استان ها حدود ۱۱ هزار و ۱۳۵ مخاطب داشته و فروش آنها در این یک هفته نزدیک به ۲ میلیارد و ۳۸۷ میلیون ریال بوده است.

سهم ۲۳۸ میلیونی فیلم‌های نوروزی از اکران هفته پایانی اردیبهشت/ چند نفر به سینما رفتند؟

به گزارش گروه فرهنگ و هنر قدس آنلاین، با بازگشایی سینماها طی دو هفته اخیر گزارشی از فروش فیلم ها و میزان استقبال مخاطبان از آثار روی پرده در سامانه مدیریت فروش و اکران سینما منتشر شده است؛ آمار و ارقامی که نشان می دهد حضور مردم در سینماها همچنان کمرنگ و بی رونق است.

پنج فیلم «خورشید»، «تک خال»، «هفته‌ای یک بار آدم باش»، «خون شد» و «لاله» فیلم های منتخب اکران نوروزی ۱۴۰۰ بود که البته به دلیل بسته بودن سینماها در ایام عید فطر اثر دیگری به جمع آنها اضافه نشد و سینماها در زمان بازگشایی همچنان با آثار نوروزی به اکران خود ادامه دادند.

در ادامه میزان فروش و تعداد مخاطبان یک هفته اخیر فیلم های نوروزی (هفت روز پایانی اردیبهشت ماه) سینماها آورده شده است.

بر اساس اطلاعات سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا)، فیلم سینمایی «هفته‌ای یک بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه حسینی در هفته پایانی اردیبهشت ماه با تعداد ۳۶۰۰ مخاطب به فروش ۷۷۹ میلیون ریال دست پیدا کرده است و رقم کلی فروش فیلم با در اختیار داشتن ۷۴۷ سانس به ۵ میلیارد و ۷۱۲ میلیون ریال رسیده است.

همچنین فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجیدی مجیدی با ۳۴۵۵ مخاطب در تهران و سایر استان ها به فروشی معادل ۷۸۲ میلیون ریال و و با ۵۹۶ سانس به فروش کلی ۵ میلیارد و ۹۵۸ میلیون ریال دست پیدا کرد.

«تک خال» به کارگردانی مجید مافی با در اختیار داشتن ۳۰۱۳ مخاطب در هفته اخیر توانست فروش ۶۰۳ میلیون ریال را ثبت کند و مجموع فروش فیلم از ابتدای اکران تاکنون را با  ۶۹۰ سانس به رقمی معادل ۳ میلیارد و ۹۶۹ میلیون ریال برساند.

«خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی با ۴۸۹ مخاطب و ۱۹۰ سانس از ابتدا تاکنون، طی هفته اخیر ۱۲۷ میلیون ریال فروش را ثبت کرد و فروش کلی فیلم را به ۴۵۰ میلیون ریال رساند.

همچنین فیلم سینمایی «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک نژاد با ۴۸۹ مخاطب درمجموع سینمای تهران و شهرستان ها و مجموع ۱۰۲ سانس ۹۵ میلیون ریال فروش را ثبت کرد و فروش کلی فیلم را به ۴۵۰ میلیون ریال رساند.

این ۵ فیلم در تهران و سایر استان ها حدود ۱۱۱۳۵ مخاطب داشته است و فروش آثار منتخب نوروزی در این یک هفته نزدیک ۲ میلیارد و ۳۸۷ میلیون ریال بوده است.

لازم به ذکر است در کنار این فیلم ها آثار سینمایی ایرانی و خارجی دیگری هم بر پرده در حال اکران هستند اما این رقم مشخصاً مربوط به فیلم های اکران نوروزی است. اما به طور دقیق باید گفت در هفته گذشته ۱۳ هزار و ۴۲۴ نفر به تماشای فیلم‌های در حال اکران نشسته‌اند که از این تعداد ۵۸۳۵ نفر در پایتخت و ۷۵۸۹ نفر در سایر استان ها به سینما رفتند و فروش کلی مجموع فیلم های به نمایش درآمده در این هفته نیز ۲ میلیارد و ۹۷۹ میلیون ریال  بوده است.

به نظر می رسد با توجه به میزان فروش فیلم ها و حضور اندک مردم در سالن ها، بازگشایی سینماها در این شرایط نه به نفع سینماگران است و نه سینماداران. البته نباید فراموش کرد تعداد قابل توجهی از سینماداران در بازگشایی اخیر سینماها اقدامی در رابطه با فعالیت مجموعه های تحت مدیریت خود انجام نداده اند و مردم هم هنوز برای رفتن به سینماها عزم جزمی از خود نشان نمی دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.