۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
کد خبر: 753337

پس از چند ماه بی‌خبری، دو حساب در شبکه اجتماعی اینستاگرام تصویری از لطیفه آل مکتوم، دختر حاکم دبی را در یک مرکز خرید منتشر کردند.

آیا این زن دختر حاکم دوبی است؟

قدس آنلاین: وب سایت بی‌بی‌سی عربی با انتشار این عکس از اینستاگرام اعلام کرد که قادر به تایید صحت این عکس نبوده و هیچ اطلاعات اضافی در مورد آن ندارد.

عکس منتشر شده تصویر دختری را نشان می‌دهد که به نظر لطیفه آل مکتوم است و در مرکز خرید امارات به همراه دو دختر با ظاهری غربی نشسته و در پشت آنها تبلیغ نمایش فیلم "Damon Slayer" که روز اول عید فطر در ۱۳ ماه مه در امارات اکران شده، دیده می‌شود.

این دو دختر پنجشنبه گذشته عکس مذکور را در حساب‌های کاربری خود منتشر کردند و یکی از آنها درباره این عکس نوشت: "لحظات شاد در مرکز خرید امارات ، با دوستان".

دختران نامبرده از درخواست بی‌بی‌سی برای اظهار نظر در مورد شرایط لطیفه یا هر چیزی که مربوط به عکس باشد، خودداری کردند.

بی‌بی‌سی به نقل از کنت راس، مسئول دیده‌بان حقوق بشر گزارش داد که با فرض واقعی بودن، این عکس ممکن است "شواهدی بر زنده بودن لطیفه تلقی شود اما نه وضعیت روحی و جسمی وی و نه شرایط زندگی و شخصی او را مشخص نمی‌کند."

فوریه گذشته ، بی‌بی‌سی کلیپی را که به طور مخفیانه در داخل حمام فیلمبرداری شده بود منتشر کرد که در آن لطیفه آل مکتوم، دختر حاکم دبی خود را به عنوان گروگان پدرش توصیف کرد و گفت که تحت بازداشت اجباری است و ترسیده است.

کارشناسان سازمان ملل در بیانیه‌ای در تاریخ ۲۰ آوریل، از امارات خواستند شواهدی از زنده بودن دختر حاکم دبی ارائه دهد.

سازمان ملل نیز از اظهارنظر درباره این عکس امتناع ورزید اما به بی‌بی‌سی گفت که در انتظار "شواهد قانع کننده از زنده بودن شیخه لطیفه" است که امارات متحده عربی قبلاً گفته بود ارائه خواهد داد.

در ماه آوریل، تیم کارشناسان مستقل حقوق بشر سازمان ملل که شامل بازرسان این سازمان در موارد شکنجه و خشونت علیه زنان می‌شود، بیانیه مشترکی صادر کرده و  خواستار "بررسی مستقل شرایط بازداشت و آزادی فوری لطیفه" شدند. در آن زمان سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل به ریاست میشل باچله اظهار داشت که وی مدرکی از زنده بودن شیخه لطیفه از امارات دریافت نکرده است.

سرنوشت شیخه لطیفه (۳۵ ساله) و رابطه طوفانی وی با پدرش ، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم امور جدیدی از حاکم دبی را روشن کرد.

در سال ۲۰۱۸؛ زمانی که یک گروه حقوق بشری کلیپ ویدیویی را منتشر کرد که لطیفه درباره تلاش خود برای فرار از دبی ضبط کرده بود این مساله توجه جهان را به خود جلب کرد.

وی پس از عملیات نیروهای ویژه در سواحل هند بازداشت و دوباره به دبی فرستاده شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.