نماینده تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز ایجاد پارک یا شهرک لجستیک تربت‌ حیدریه دریافت شده که با تحقق آن این شهرستان پس از مشهد و خواف، سومین شهرک لجستیک استان را خواهد داشت.

مجوز ایجاد شهرک لجستیک تربت‌ حیدریه صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، محسن زنگنه  با بیان اینکه اکنون در حال بررسی برای مکان‌یابی و تعیین زمین برای ایجاد این شهرک هستیم، اظهار داشت: در شهرک لجستیک امکانات زیربنایی از جمله انبارها، یخچال ها، نمایندگی بانک ها، دفترخانه های اسناد رسمی، گمرک و بیمه تجمیع شده و تولید کنندگان عمده می توانند تولیدات خود را تا زمان فروش و عرضه به بازارهای داخلی و خارجی، در این محل نگهداری و از این طریق به مناطق مختلف کشور و جهان ارسال کنند.

وی با بیان اینکه پارک لجستیک در هر منطقه بر اساس آمایش سرزمینی وظایف تخصصی‌تری دارد که در این خطه با محوریت معدن و صنایع معدنی استقرار خواهد یافت، گفت: اگر بحث لجستیک معادن را بتوانیم در این خطه محقق کنیم، کمک خوبی به توسعه اقتصادی معادن تربت‌ حیدریه خواهد شد و البته کمکی نیز به منطقه خواف خواهد شد.

وی بیان کرد: از لحاظ امنیتی و مسائل پدافند غیرعامل، مناسب نیست که تمام امکانات و تجهیزات در یک منطقه متمرکز شود، به خصوص نزدیکی خواف با مرز، اقتضا می‌کند جلسه اختصاصی در این خصوص با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو برگزار شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تربت‌حیدریه اکنون از مزیت راه‌آهن برخوردار است و بحث فرودگاه این خطه نیز از این هفته عملیاتی می شود که اعتباراتی نیز برای اجرای آن در نظر گرفته‌ شده و امید است تا دهه فجر امسال شاهد برقراری پرواز در این فرودگاه باشیم.
زنگنه افزود: همچنین بر اساس توافق سال ۹۸ با ایمیدرو، مقرر شده است که پیمانکار ساخت جاده مسیر تربت‌ حیدریه - رشتخوار، نسبت به تعریض محور حدفاصل راه‌آهن به تربت‌ حیدریه نیز با طول هزار و ۲۰۰ و عرض ۱۱ متر اقدام کند که در انتظار تحقق موافقت‌نامه ایمیدرو هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.