نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت جاده دوم سنگان خواف به تربت حیدریه که جزء مطالبات اصلی مردم منطقه است به کندی پیش می‌رود.

ساخت جاده دوم سنگان خواف به تربت حیدریه کند است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام اکبر احمدپور اظهار کرد: قرار بر این بود ساخت این مسیر با مشارکت معادن و شرکت‌های صنعتی و معدنی و وزارت راه و شهرسازی ساخته شود که نیمی از هزینه بر عهده شرکت‌های معدنی و نیمی دیگر در تعهد وزارت راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: پیرامون این موضوع نشستی با مدیران شرکت‌های معدنی و صنعتی سنگان برگزار شد و از آنجا که کار ساخت این جاده به کندی پیش می‌رود مقرر شد کار با جدیت بیشتری تسریع شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: بخشی از کندی کار ناشی از پرداخت هزینه‌ها بود که باید در اختیار پیمانکار قرار می‌گرفت.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد تا معادن سهم و تعهدات مالی خود را به موقع بپردازند تا پیمانکار، کار را انجام دهد.

احمدپور تاکید کرد: بایستی معادن نسبت به پرداخت سهم خود اقدام جدی کنند و مسیر مواصلاتی پیش گفته شده  قطعه بندی شود و قطعاتی برای ساخت در اختیار شرکت‌های صنعتی و معدنی معادن سنگ آهن سنگان قرار بگیرد و معادن، آن قطعات را به عنوان پرداخت سهم خودشان تکمیل کنند تا مردم از آثار و ثمرات جاده جدید بهره‌مند شوند.

وی وضعیت آلایندگی معادن و مسئولیت‌های اجتماعی آن‌ها را از دیگر موضوعاتی برشمرد که در نشست مشترک با مدیران شرکت‌های معدنی و صنعتی سنگان خواف مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص آلایندگی‌ها، برنامه بر این شد تا شرکت‌های معدنی و صنعتی برای کاهش و از بین بردن آلایندگی‌ها اقدام جدی انجام دهند.

احمدپور اظهار کرد: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز مقرر شد شرکت‌های معدنی و صنعتی در کمک به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر منطقه، بیشتر تلاش کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.