مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال ریزش تونل در منطقه ۲ آزادراه را تکذیب کرد و درباره جزییات حادثه دیروز گفت: علت حادثه در منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال، سقوط بخش عظیمی از بدنه کوه در بیرون دهانه تونل بود و ریزش تونل رخ نداده است.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال ریزش تونل در این محور را تکذیب کرد

به گزارش قدس آنلاین سعید شهسواری درباره جزییات مربوط به حادثه ریزش کوه در قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال گفت: در اثر حادثه جدا شدن و سقوط بخش عظیمی از بدنه کوه واقع در جنوب تونل ۳۳/۱ منطقه ۲ آزادراه تهران شمال ۲ نفر  از کارگران، (یک نفر راننده بیل مکانیکی و یک نیروی اجرایی) جان خود را ازدست دادند.  

وی توضیح داد: این حادثه در اثر عملیات اجرایی نبوده و بیرون از محدوده تونل اتفاق افتاده است؛ یک اتفاق غیر قابل پیش بینی و حادثه تلقی می شود.

به گفته شهسواری به دلیل حجم سنگین ابعاد جدا شده کوه و سقوط آن دسترسی به محل حادثه نیز به سختی انجام گرفته است.  

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تا چه حد  تمهیدات ایمنی در مراحل ساخت پروژه هایی سخت وپیچیده ای چون آزادراه تهران- شمال از وقوع این حوادث جلوگیری می کند، گفت: تمامی تمهدیدات لازم هنگام حفاری تونل ها، دوران احداث و بهره برداری لحاظ شده است، در ۲۲ کیلومتر تاکنون ۳۱ رشته تونل حفاری شده است و حادثه ای رخ نداده است، حادثه امروز که مربوط به جدا شدن کوه و سقوط آن بود غیرقابل پیش و نادر بوده است.

مدیرعامل شرکت آزادره تهران- شمال با بیان اینکه وجب به وجب مناطق کوهستانی شرایط خاصی دارد که در دوره احداث از لحاظ ایمنی مدنظر قرار میگیرد، گفت: خادثه امروز به خطای اجرایی ربطی ندارد. متاسفانه این حادثه نادر منجر به مرگ کارگران زحمت کش شده است که پیکر این دوکارگر بعد از تلاش فراوان پیدا و در حال انتقال است.

قرار است مسیر رفت در منطقه ۲ آزادراه تهران شمال نیمه نخست امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

منطقه یک آزادراه تهران- شمال حدفاصل تهران تا سه راهی شهرستانک است و از سه راهی شهرستانک تا پل زنگوله به عنوان قطعه دوم این آزادراه مسیری ۲۲ کیلومتری است که اکنون با پیمانکاری بنیاد مستضعفان و مشارکت مالی دولت درحال ساخت است.

این قطعه از آزادراه تهران- شمال شامل ۵۷ دستگاه تونل، به طول ۳۱.۰۶۶ متر و ۳۳ دستگاه پل به طول ۳.۷۲۹ متر است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.