بر اساس جدیدترین آمار رسمی سازمان بنادر و دریانوردی تخلیه و بارگیری کالای اساسی در بنادر کشور طی فروردین ۱۴۰۰ نسبت به فروردین ۹۹ کاهش یافته است.

 کاهش ۱۲.۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بنادر کشور

قدس آنلاین؛ مطابق آمار سازمان بنادر و دریانوردی طی فروردین ماه امسال در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته تخلیه و بارگیری انواع کالا در بنادر شمالی و جنوبی کشور با رشد ۱۴.۴ درصدی از ۹ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۵۵۰ تن به ۱۱ میلیون و ۹۳ هزار و ۸۱۱ تن افزایش یافته است.

این میزان تخلیه و بارگیری در مقایسه با مشابه سال ۹۸ بالغ بر ۲۱.۳ درصد رشد منفی را نشان می‌دهد.

بر این اساس تخلیه و بارگیری کالای اساسی طی اولین ماه امسال در مقایسه با فروردین سال گذشته ۱۲.۹ درصد کاهش یافته است. در فرودین ۱۴۰۰ بالغ بر ۲ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۴۵۰ تن کالای اساسی در بنادر تخلیه و بارگیری شد، این در حالی است که فروردین سال ۹۹ این رقم ۲ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۱۱۸ تن بود. نکته جالب توجه این‌که کل بارگیری کالای اساسی در فروردین ۱۴۰۰ از بنادر شمالی و جنوبی کشور ۱۳۱ هزار و ۶۴۸ تن بوده است.

 در بخش کالای فلزی، کالای ساختمانی و ماشین‌آلات( وسایل نقلیه، قطعات یدکی و ابزار آلات) به ترتیب تخلیه و بارگیری ۸۹.۶ درصد، ۲۰۱ و ۶۶.۴ درصد رشد ثبت شده است.

در بخش تخلیه و بارگیری کود و مواد شیمیایی و منسوجات چرم رشد منفی ۴۴.۵ و ۵۶.۷ درصدی داشته‌ایم و در خرده بار و متفرقه تخلیه و بارگیری ۱۰۱.۵ رصد در مقایسه با فروردین ۹۹ افزایش یافته است.

در  اولین ماه امسال تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی ۳۰.۸ و کالای کانتینری ۵.۶ درصد در مقایسه با فروردین سال گذشته افزایش یافته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.