نماینده مشهد با تاکید بر اینکه خروجی مذاکرات وین زمانی ارزش دارد که به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد خواستار آن شد که سازمان انرژی اتمی و دولت اطلاعات دوربین‌های مراکز هسته‌ای را از اول خرداد نابود کنند.

خروجی مذاکرات وین باید به تصویب مجلس برسد/ اطلاعات دوربین‌های مراکز هسته‌ای از اول خرداد باید از بین برود

قدس آنلاین: نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در جلسه امروز مجلس و در تذکر شفاهی اظهار داشت: در آستانه سوم خرداد یاد شهدایی که خالصانه در آزادسازی خرمشهر تلاش کردند و تلاش آنها تجلی اراده الهی بود را گرامی می‌داریم و عظمت فرمایش امام خمینی(ره) بنیانگزار انقلاب اسلامی که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد را یادآور می‌شوم. 

وی در تذکری خطاب به سازمان انرژی اتمی افزود: براساس مصوبه مجلس درباره قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران بایستی مورد توجه سازمان انرژی اتمی، دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای قرار گیرد. 

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: طبق مصوبه بایستی از اول خرداد اجرای داوطلبانه پروتکل‌ای الحاقی متوقف شود ضمن اینکه نظارت‌های فراتر از پروتکل بایستی متوقف شده و نظارت‌ها هم بایستی در پادمان باشد نه بیشتر.

پژمان‌فر گژفت: دولت و سازمان انرژی اتمی بایستی بداند که ذخیره‌سازی اطلاعات از طریق تصاویر و دوربین‌ها کاملاً متوقف شود، همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بایستی به صورت رسمی از طریق سازمان انرژی اتمی این موضوع را اعلام کند که این توقف‌ها صورت گرفته و همه ملت ایران این موضوع را بدانند.

وی گفت: اطلاعاتی که از طریق دوربین‌ها ذخیره‌سازی شده بایستی از اول خرداد از بین برود. 

پژمان‌فر گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان می‌بایست توجه کنند که کلیه مباحث مطرح شده در وین در صورتی که به تأیید مجلس شورای اسلامی برسد ارزشمند است و در غیر این صورت هیچ‌گونه رسمیتی نداشته و قابل ارزش نیست.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.