یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰

پای منطقه در کفش ایران

کفش

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران گفت: صنعت کفش ایران توانایی تامین کفش مورد نیاز کشورهای منطقه را دارد، اما این توانایی مغفول مانده است.

به گزارش قدس آنلاین علی اژدرکش در اولین گردهمایی ایجاد تشکل کشوری صنعت کیف و کفش و صنایع وابسته، گفت: هدف از تشکیل این تشکل کشوری هم افزایی بین حلقه‌های زنجیره تولید کیف و کفش است و برای رسیدن به این هدف نیازمند همبستگی و همکاری میان تمام بخشی‌ها از تأمین مواد اولیه و یراق آلات تا تولیدکنندگان تجهیزات و ماشین آلات و در نهایت تولید کنندگان محصولات نهایی هستیم.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان کفش ماشینی بیان داشت: صنعت کیف و کفش کشور صنعتی پیشرو با توان رقابت در بازارهای صادراتی است. تولیدکنندگان ایرانی به دانش، تجربه و تکنولوژی تولید محصول برابر با استاندارهای جهانی برخوردار هستند.

اژدرکش بیان داشت: برخی نقاط ضعف در این صنعت مانند بازاریابی، بازارسازی، برندسازی و تبلیغات و کاهش قیمت تمام شده را می‌توان با بهبود زنجیره تأمین مرتفع ساخت.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران با تاکید به اهمیت نقش بنگاه‌های کوچک و متوسط در اقتصاد جهان اشاره کرد و گفت: در اقتصادهای بزرگ جهان مانند چین و آمریکا سهم واحده‌ی کوچک از تولید ناخالص داخلی به ترتیب ۵۹ و ۴۸ درصد است در حالی که سهم آن در ایران ۱۸ درصد است.

وی با بیان اینکه اشتغال واحدهای کوچک و متوسط اشتغال پایدار است، گفت: به همین دلیل در اقتصادهای بزرگ جهان واحدهای کوچک بازیگران اصلی صادرات هستند، اما در ایران سهم اندکی در اقتصاد دارند.

اژدرکش بیان داشت: صنعت کفش ایران توانایی تأمین کفش مورد نیاز کشورهای منطقه را دارد، اما این توانایی مغفول مانده و باید جایگاه این صنعت در اقتصاد کشور احیا شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران در ادامه با تاکید بر ضرورت تشکل بزرگ صنفی در صنعت کیف و کفش گفت: در شرایط فعلی وجود تشکلهای صنفی و صنعتی در بخش خصوصی با نگاه فراگیر و پیگیر منافع ملی که ضامن منافع تمام اعضا بوده و در کنار حمایت از واحدهای بزرگ صنعتی مسیر را برای رشد و پیشرفت واحدهای کوچک و متوسط در کل زنجیره تأمین هموار سازد و همچنین بر ساماندهی تولید و فروش در داخل کشور و به دنبال راه اندازی بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی جدید باشد نه تنها ضروری است، بلکه تنها راه رشد این صنعت است.

وی افزود: رسیدن به تولید سالانه یک میلیارد جفت کفش و صادرات ۷۰۰ میلیون جفت کفش مازاد از اهداف تشکیل تشکل ملی صنعت کفش است.

اژدرکش افزود: مطالبه‌گری کارشناس شده و هموار کردن مسیر برای رشد واحدهای کوچک و متوسط و تبدیل آنها به واحدهای بزرگ و کمک به برندسازی و ایجاد فضایی مناسب جهت رشد برندهای جوان از دیگر اهداف در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران افزود: معرفی بهینه و صحیح محصولات فاخر ایرانی در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی و ایجاد بازارهای صادراتی جدید، تقویت نمایشگاه‌های داخلی و شرکت هدفمند و سازمان یافته در نمایشگاه‌های بین‌المللی، رفع موانع تأمین مواد اولیه و کمک به عرضه مواد اولیه متنوع و با کیفیت به تولیدکنندگان داخلی، آموزش فنی و علمی نیروی کارآمد و مورد نیاز صنعت و در نهایت ساماندهی و کمک به رشد شبکه فروش داخلی از طریق فرهنگ‌سازی مناسب و تبلیغات از دیگر اهداف این مجموعه است.

وی بیان داشت: مهمترین استراتژی این تشکل انحصار زدایی و آماده کردن فضای مناسب برای همه فعالان است.

انتهای پیام/

منبع: مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.