رئیس سابق شاباک با هشدار درباره بروز جنگ داخلی در جامعه صهیونیستی اعلام کرد حماس در نبرد آگاهی‌سازی پیروز شد و همین مسئله نابودکننده اسرائیل است.

معاون موساد: حماس درحال تبدیل‌شدن به حزب‌الله دوم است/ هشدار رئیس سابق شاباک درباره جنگ داخلی قریب‌الوقوع اسرائیل

قدس آنلاین:پس از پایان تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و اجرای آتش‌بس، کارشناسان مقامات امنیتی کنونی و سابق رژیم صهیونیستی شروع به اظهار نظر درباره عملکرد این رژیم در جنگ اخیر و استراتژی کلی اسرائیل در تقابل‌های این‌چنینی کرده‌اند که اختلافات در محافل امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی را آشکار می‌کند، در همین راستا رسانه‌های عبری‌زبان به‌ویژه شبکه‌های تلویزیونی این رژیم همچنان میزبان کارشناسان نظامی هستند که پیش از این خواستار ادامه جنگ و تشدید بمباران غزه با هدف تسلیم کردن حماس بودند.

در همین زمینه شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نشستی کم‌سابقه با «یورام کوهن» رئیس سابق سازمان امنیت عمومی اسرائیل داشت که در آن این مقام اسرائیلی تأکید کرد که حماس در زمینه آگاهی‌سازی پیروز شد که همین موضوع نابودکننده اسرائیل است.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی گفت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کنونی شایستگی این جایگاه را ندارد و برای اینکه شرایط اسرائیل رو به بهبودی برود باید نتانیاهو فورا برود و شخص دیگری جایگزین او شود. همچنین جنگ اخیر که صبح جمعه به‌وقت محلی به پایان رسید نشان داد با وجود اینکه حماس مهار شده بود اما در طول روزهای جنگ شمار زیادی موشک به‌سمت ما شلیک کرد که از زمان جنگ‌های اسرائیلی ـ عربی بیشترین میزان موشک شلیک‌شده محسوب می‌شود.

کوهن در ادامه هشدار داد: معضل اصلی که امروز اسرائیل بعد از جنگ با آن مواجه شده مربوط به جدایی «گرایش جدایی‌طلبان اعراب 1948» است که در طول روزهای جنگ اخیر تأکید کردند که کنار حماس ایستاده‌اند، در این شرایط اسرائیل باید این اعراب را وارد نهادهای خود ازجمله کابینه کند تا بدین ترتیب خشم آنها را مهار کند و مانع تسلط حماس بر این اعراب و کشاندن آنها به یک جنگ فرسایشی ضد اسرائیل شود.

رئیس سابق شاباک در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری گفت که جامعه اسرائیل از تفرقه و شکاف رنج می‌برد و بازگشت امور به حالت عادی دشوار خواهد بود، همچنین نفرت موجود میان اسرائیلی‌ها (یهودیان) منجر به بروز یک جنگ داخلی می‌شود که نتایج آن برای اسرائیل ویران‌کننده خواهد بود.

وی در ادامه تلاش کرد یک پیش‌بینی درباره آینده انجام دهد و گفت که نبرد کنونی با حماس به پایان رسیده اما جنگ ضد آن تازه شروع شده است. با وجود اینکه حماس مهار شده اما همچنان می‌تواند بیش از 75 درصد از اسرائیل را با موشک‌های خود که دارای بردهای مختلفی هستند هدف قرار دهد و همین امر یک تهدید استراتژیک خطرناک برای امنیت داخلی اسرائیل محسوب می‌شود.

در همین راستا ژنرال «عمیران لفین» فرمانده سابق جبهه شمالی در ارتش اشغالگر اسرائیل و معاون رئیس موساد در مصاحبه‌ای با تلویزیون اسرائیل اظهار داشت که جنگ اخیر نشان داد حماس از هر نظر بسیار نزدیک است که تبدیل به یک حزب‌الله دیگر شود و این یک زنگ خطر برای حاکمان اسرائیل است که باید برای رفع این خطر تلاش کنند، ضمن اینکه راه مقابله با این خطر، سیاسی است و نه نظامی.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.