عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال نامه ­ای به رئیس مجلس نسبت به تبعات تصویب طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران هشدار داد.

موافق این طرح خسارت زا نیستم/طرح مذکور به ساختارها  و مشکلات اصلی سیستم بانکی بی توجه بوده است

به گزارش قدس آنلاین پرویز داودی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال نامه ­ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به تبعات تصویب طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران، نوشت: «پس از تصویب کلیات طرح فوق‌الذکر، طی دو روز با طرّاح طرح و جمعی از نمایندگان محترم، جلساتی برگزار شد که نه تنها اینجانب قانع نشده، بلکه بر ابهامات و ایرادات آن که می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری برای کشور به همراه داشته باشد، افزوده گردید». متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر قالیباف

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

سلام‌علیکم؛

احتراما از آنجا که در جلسه 26/02/1400 و در جریان رأی‌گیری برای کلیات طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران- کتاب اول، از اینجانب به عنوان موافق طرح یاد شده، لذا خواهشمند است متن زیر در صحن علنی قرائت شود؛

اولا تا قبل از تصویب کلیات طرح مذکور با اینجانب هیچ‌گونه مشورت و هماهنگی صورت نگرفته و بنده با طرح مذکور به دلیل عدم توجه به ساختارها و فقدان احاطه طراحان به معضلات و مشکلات اصلی سیستم بانکی مخالفت جدی داشته و دارم.

ثانیا پس از تصویب کلیات طرح فوق‌الذکر، طی دو روز با طرّاح طرح و جمعی از نمایندگان محترم، جلساتی برگزار شد که نه تنها اینجانب قانع نشده، بلکه بر ابهامات و ایرادات آن که می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری برای کشور به همراه داشته باشد، افزوده گردید.

خواهشمند است مطابق ماده (76) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در اولین فرصت مناسب تکذیبیه موارد بیان شده در صحن علنی قرائت شود.

پرویز داودی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.