آیت الله عالمی گفت: حضرت امام خمینی(ره) فرموده اند که خرمشهر را خدا آزاد کرد. در خرمشهر آنقدر معجزه الهی رخ داده بود که این تعبیر حضرت امام(ره)، برای رزمندگانی که در منطقه حضور داشتند کاملا ملموس و قابل درک بود.

نشانه هایی از امداد خداوند در آزادسازی خرمشهر / جوانان امروزی در مسیر رزمندگان دفاع مقدس هستند

آیت الله حسن عالمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین به مناسبت فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر عنوان کرد: واقعه آزادسازی خرمشهر واقعه ای غیرقابل پیش بینی و تصور بود و می توان گفت که یکی از توفیقات الهی بود که نصیب کشور و رزمندگان عزیز اسلام گردید.

وی ادامه داد: دشمن بعثی در آن زمان، آنقدر قوی بود که به هیچ عنوان تصور نمی شد رزمندگان ما بتوانند با این سرعت خرمشهر را بازپس گیرند. اطلاعات و داده های جنگی براین ایده استوار بود که اگر قرار باشد بازپسگیری خرمشهر صورت بگیرد طی سالها و بانبردهای بسیار امکان پذیر است.

وی یادآور شد: لشکر بعثی از حمایت های ابرقدرتهای آن روز نیز بهره می برد. به عنوان مثال، کشورهای مستکبر و حامی صدام، تصاویر هوایی و ماهواره ای را رصد کرده و آرایش نیروهای ایرانی و تغییرات در آن را به دشمن اطلاع می دادند تاجلوی هرگونه عملیات علیه رژیم صدام را بگیرند. همچنین آخرین امکانات ایذایی و تجهیزات نظامی و تسلیحاتی در اختیار ارتش صدام گذاشته بودند.

آیت الله عالمی با بیان اینکه بازپسگیری خرمشهر درحالی انجام شد که اشغالگران از نظر امکانات نظامی غالب بودند اظهار داشت: عملیات بیت المقدس مدت زمان زیادی به طول نیانجامید و خرمشهر باسرعت زیادی آزاد شد. به تصور من هیچ عاملی جز ایجاد رعب و وحشت دردل اشغالگران آنهم توسط خدای متعال نمی توانست پیروزی در این عملیات را به این سرعت امکان پذیر کند. آنهمه گستردگی که در ارتش دشمن بود نتوانست برای آنها کاری کند و تعداد زیادی از سربازان آنها از ترس در صف اسارت نیروهای ایرانی قرار گرفتند.

وی افزود: این موضوع تنها با عنایت پروردگار عالم به رزمندگان جمهوری اسلامی امکان پذیر بود. از یک طرف ایجاد ترس در دل دشمن و از طرف دیگر افزایش روحیه رزمندگان ایرانی باعث برتری میدانی ما می شد. اینها از الطاف الهی بود.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در حالت عادی امکان پذیر نبود و می توان آن را نیز از معجزات الهی دانست، تردد قوای نظامی ایران در خوزستان باآن شرایط آب و هوایی خاص و دشت های وسیع و بیکران بود که امکان اختفا را از رزمنده ها سلب می کرد. تعداد زیاد نیرو و وسعت مسیر و میدان های مین فوق العاده پیشرفته ای که دشمنان بر سر راه رزمندگان اسلام کار گذاشته بودند نیز از دیگر دشواری های راه بود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اما همه اینها در هنگام فتح خرمشهر سهل تر و آسان تر از حالت معمول اتفاق افتاد. خداوند روحیه ای به فرزندان مجاهد ایران زمین داده بود که توانستند از تمامی این موانع عبور کرده و بر مشکلات چیره شوند. تصور کنید رزمندگانی که با این حجم از مشکلات و سختی روبرو بوده و باید خستگی راه را تحمل کرده و این موانع خطرناک را از پیش رو بردارند و در مقابل آتش مستقیم دشمن ایستادگی کنند، چه انرژی و توانی دارند که پس از رسیدن به خرمشهر به دل دشمن بزنند و درزمان بسیار کمی، شهر را از لوث حضور بیگانگان پاکسازی نمایند. همه اینها از برکات و الطاف خداوند به رزمندگان اسلام بود.

وی با ذکر این نکته که امداد الهی در پیروزی بر دشمن بعثی به وضوح به چشم می آید، خاطرنشان ساخت: به همین دلیل است که حضرت امام خمینی(ره) می فرمایند: خرمشهر را خدا آزاد کرد. این فرمایش به موقع و به جا بود و برای افرادی که در منطقه حضور داشتند این تعبیر حضرت امام(ره) ملموس بود.

آیت الله عالمی متذکر شد: هرچند که باید دانست نصرت الهی مشمول افرادی خواهد بود که در راه خدا از جان و مال و دارایی های خود گذشته باشند. باید خالصانه برای خداوند کار کرد و در مسیر او بود تا امداد الهی نصیب انسان شود. نصرت های خداوند به خاطر روحیه فوق العاده قوی رزمندگان و هدف الهی آنها بود که نازل می شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جوانان امروزی، همانند رزمندگان دفاع مقدس از چنین روحیه ای برخوردار هستند، عنوان کرد: اعتقاد دارم که اگر روحیه جهادی جوانان امروز از روحیه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. تعداد بسیار زیادی از جوانان امروز ایران اسلامی باتفکر و اندیشه انقلابی و جهادی رشد یافته اند.   

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری افزود: شاهد این ادعا این است که اگر آن روز در داخل کشور می جنگیدیم و در حال دفاع از ناموس و خاک کشور خود بودیم امروز جوانان ما برای حفظ ناموس غیر ایرانی که امری دینی و اعتقادی است حاضرند جان خود را در دیگر کشورها به خطر بیاندازند.

وی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که جوانان پاک و مومن ایران اسلامی مانند شهید حججی ها در مبارزه با داعش و دیگر نیروهای تکفیری پیشرو هستند و دلاورانه مقابل وحشی گری های این گروه های سفاک ایستادگی می کنند و از شهادت خود هیچ باکی ندارند. به هیچ عنوان نمی توان گفت که روحیه اسلامی این جوانان از جوانان ابتدای انقلاب کمتر است. بلکه امروزه تعداد بسیار زیادی از جوانان این مرز بوم به این روحیه مقدس، مزین هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.