رییس امور آب و فاضلاب گناباد گفت: ۳۷ درصد آب استحصالی و تولیدی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان در طول سال از بین می‌رود.

۳۷ درصد آب تولیدی در گناباد از بین می‌رود

به گزارش قدس آنلاین، جواد سالاری افزود: از این میزان ۱۵ درصد از هدرفت آب قبل از کنتور اتفاق می افتد که بیشتر به دلیل فرسودگی لوله های خط انتقال است.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از لوله های خطوط انتقال آب در گناباد قدیمی،  مستهلک و فرسوده است که این خود در افزایش هدر رفت آب نقش زیادی دارد.

رییس امور آب و فاضلاب گناباد گفت: به دلیل طولانی و فرسوده بودن خط انتقال آب طی سال گذشته ۲۹ اتفاق در مسیر خط لوله انتقال آب این شهرستان روی داد که حدود ۱۵ میلیارد ریال هزینه و خسارت به دنبال داشت.

سالاری افزود: ۷۵ درصد آب مورد نیاز مردم گناباد از فاصله ۱۲۰ کیلومتری با پمپاژهای متعدد و از فاصله پایین دست با ارتفاع ۷۰۰ متری در منطقه "کیبر کوه" با مشکلات بسیار تامین و در اختیار مشترکان قرار می گیرد و ۲۵ درصد بقیه از دیگر منابع آب این شهر تامین می شود.

وی ادامه داد: بعد از خطوط انتقال آب از سد دوستی به مشهد، طولانی ترین خط انتقال آب در استان خراسان رضوی به طول بیش از ۱۴۳ کیلومتر مربوط به شهرستان گناباد است که این امر مشکلات بسیاری در روند تامین آب شرب مردم این شهرستان ایجاد کرده است.

۲۴۹ لیتر آب در هر ثانیه از ۲۲ حلقه چاه عمیق برای مصرف مشرکان شهری در گناباد برداشت می‌شود.

۴۲ حلقه چاه عمیق، ۱۱ مجتمع آبرسانی و ۹۹ دستگاه منبع آب زمینی و هوایی نیز برای تامین نیاز مشترکان در ۷۵ روستای گناباد به کار گرفته شده است.  

۵۵ هزار  مشترک شامل ۲۶ هزار مشترک شهری و ۲۹ هزار مشترک روستایی زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب گناباد قرار دارند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله  ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.