سخنگوی صنعت برق خراسان با بیان اینکه «از دوم خرداد ماه برای اولین بار برق سه دستگاه اجرایی پرمصرف در مشهد قطع شد»، گفت: شرکت توزیع برق از امروز در صورت عدم رعایت مصرف، برق دیگر مشترکین پرمصرف را قطع خواهد کرد.

خاموشی‌ها از امروز، گریبان مشترکین پر مصرف خراسانی را می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، عباس آذری درخصوص قطع برق مشترکین پر مصرف اظهار کرد: با توجه به برنامه مدیریت مصرف برق و جدول خاموشی‌ها  قطع شدن برق، مشکلی برای وسایل برقی ایجاد نخواهد کرد و خاموشی‌ها تنها به مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

وی با اشاره به اینکه، قطعی به یک‌باره مشکلی برای وسایل برقی ایجاد نمی‌کند، افزود: در زمان قطعی برق یا خاموشی، برق حدود ۲۰۰۰ خانوار قطع می‌شود اما بیمارستان‌های مشهد در لیست قطعی برق نیستند.

سخنگوی صنعت برق خراسان با بیان اینکه، برای اولین بار برق سه دستگاه اجرایی پرمصرف در مشهد قطع شد، عنوان کرد: در دوم خرداد ماه سال جاری برق اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی، سرپرستی بانک صادرات ایران و سرپرستی بانک سامان به دلیل پرمصرف بودن قطع شدند. امروز تنها برق این سه اداره قطع شد اگر ادارات دیگر نیز از امروز رعایت نکنند، برق آنان هم قطع خواهد شد.

آذری با بیان اینکه، از سه خردادماه برق دیگر دستگاه‌های اجرایی پرمصرف به خصوص بانک‌ها قطع خواهد شد، خاطرنشان کرد: این ادارات باید مصرف خود را نسبت به روزهای قبل ۵۰ درصد کاهش می‌دادند اما ادارات نامبرده و چندین اداره دیگر نه تنها مصرف برق خود را کاهش ندادند، بلکه افزایش مصرف نیز داشتند. شرکت توزیع برق از امروز برق ادارات پرمصرف را قطع خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه، برق ادارات پرمصرف تا حدود ساعت ۱۷ قطع می‌شود، تاکید کرد: یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک برق در مشهد وجود دارند که از این تعداد تنها ۱۴ هزار  مشترک به عنوان مشترک بزرگ هستند. در صورتی که مصرف برق بهینه و درست انجام نشود، خاموشی برای مشترکین بزرگ پر مصرف اعمال می‌شود.  

سخنگوی صنعت برق خراسان ادامه داد: در روزهای ابتدایی خاموشی مشترکان به دلیل بی‌اطلاعی دچار مشکلاتی بودند به همین خاطر جدول خاموشی و قطع برق مناطق منتشر شد تا شهروندان از قطع برق باخبر شوند. حدود ۸۰ درصد قطعی برق در مشهد براساس جدول اعلام شده است.

آذری با بیان اینکه «ساعت پیک مصرف صنعت از ساعت ۱۲ تا ۱۷ است گفت: با صرفه‌جویی در مصرف برق در بخش صنعت ۵۵۰ مگاوات صرفه جویی حاصل خواهد شد.  احتمال قطعی برق در بخش کشاورزی نیز وجود دارد اما تاکنون این کار انجام نشده است. اگر صرفه‌جویی در این بخش صورت نگیرد، خاموشی گریبان آنان را خواهد گرفت.

سخنگوی صنعت برق خراسان با تاکید بر اینکه «به مشترکان خانگی تنها می‌توان توصیه به صرف‌جویی کرد»، خاطرنشان کرد: با شروع گرمای زود هنگام تابستان از مردم درخواست می‌کنیم که کولرهای گازی خود را بر روی درجه ۲۴ و ۲۵  و کولرهای آبی را بر روی حالت کند بگذارند. همچنن از مردم درخواست می‌کنیم که در طول روز از ماشین لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی و... استفاده نکنند و زمان استفاده از این وسایل را به شب موکول کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.