مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۱۳۳ هزار نفر نوآموز را در سال گذشته مورد سنجش قرار دادیم و امسال پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۳۵ هزار دانش‌آموز برای پایه اول مورد سنجش قرار گیرند.

 پیش‌بینی سنجش ۱۳۵ هزار دانش‌آموز پایه اول در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده ام در جلسه ستاد طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی اظهار کرد: یکی از طرح‌های موفق وزارت آموزش‌ و پرورش به علت تأثیری که در بهبود فرآیند آموزش‌ و پرورش نوآموزان و دانش‌آموزان داراست، اجرای طرح سنجش بدو ورود به دبستان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: ۱۳۳ هزار نفر نوآموز را در سال گذشته مورد سنجش قرار دادیم و امسال پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۳۵ هزار دانش‌آموز برای پایه اول مورد سنجش قرار گیرند.

وی عنوان کرد: امیدواریم خانواده‌ها در موعد مقرر در سامانه سنجش ثبت‌نام کنند و کادر مدرسه همراهی لازم را با آن‌ها داشته باشند.

خدابنده با بیان اینکه حفظ سلامت مجریان این طرح و نوآموزان باید در اولویت باشد، گفت: از همین رو رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید مدنظر باشد، همچنین از خانواده‌ها تقاضا داریم در تاریخ مقرر در پایگاه‌های سنجش حاضر شوند و این جلسات را کنسل نکنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد که مشکلاتی که در سنوات گذشته وجود داشته مرتفع شود و در این خصوص اظهار کرد: در بحث سامانه سیدا مشکلات نرم‌افزاری وجود داشت که امیدواریم مرتفع شود تا با وجود این سامانه بدانیم که هر روز چه تعداد ثبت نام و چه تعداد مراجعه‌کننده در پایگاه‌ها داشته‌ایم تا از این طریق مدیریت بهتری روی این موضوع داشته باشیم.

آغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از هشتم خرداد ماه

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در حاشیه این مراسم  گفت: پایگاه‌های طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از تاریخ هشت خراد ماه ۱۴۰۰ کار خود را آغاز می‌کنند و در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۰ پیش‌بینی می‌شود این طرح به پایان برسد.

مهدی قاسمی‌پور ادامه داد: ۷۵ پایگاه سنجش، ۴۵ پایگاه درجه الف و ۳۰ پایگاه درجه ب وجود دارد، همچنین پنج پایگاه تخصصی و ۳۶ پایگاه تخصصی سنجش مجازی برای امسال در نظر گرفته‌ایم. 

وی ادامه داد: امسال حدود ۱۴۱ هزار و ۱۰۰ نفر نوآموز بدو ورود پیش دبستان و دبستان را باید تحت پوشش این طرح قرار دهیم. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.