سخنران حرم رضوی گفت: نظام حکومتی پیامبر اکرم(ص) بهترین و عالی ترین مدل برای اداره امور جامعه اسلامی است و داوطلبان ریاست جمهوری باید آن را الگوی خود قرار دهند.

نظام حکومتی پیامبر اکرم(ص) بهترین الگو برای اداره جامعه اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی واعظ موسوی در ویژه برنامه تبلیغی- مذهبی حرم مطهر رضوی که در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، گفت: حکومت اسلامی بر مبنای ایمان به خدا و عدالت گستری استوار است و کسی که در راس این حکومت قرار دارد، به دنبال قدرت طلبی و کسب ثروت نیست.

وی تصریح کرد: کسی که در راس حکومت اسلامی قرار دارد اگر به خدا و روز قیامت ایمان داشته باشد، حکومت را وسیله ای برای خدمت به مردم می داند و هرگز به دنبال اختلاس، رشوه، رانت خواری و ... نخواهد بود.

این کارشناس دینی عدالت گستری را یکی از شاخصه های حکومت اسلامی عنوان کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) زمانی که در راس حکومت قرار داشتند عدالت را به تمام معنا در بین مردم اجرا می کردند و همه مسلمانان اعم از عرب و عجم در آن حکومت از حقوق مساوی برخوردار بودند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو ابراز کرد: حکومت در نظام اسلامی به معنای هوس و قدرت طلبی نیست و بهتر است کسی که داوطلب ریاست جمهوری می شود نظام حکومتی پیامبر اکرم(ص) که بهترین و عالی ترین الگوی اداره امور جامعه مسلمین است را الگو و اسوه قرار دهد.

سخنران حرم رضوی اذعان کرد: ایمان و عدالت گستری همان ویژگی ای است که در عصر ظهور طلایی حضرت حجت(عج) نیز وجود خواهد داشت چرا که عدالت مهدوی امتداد عدالت نبوی و علوی قرار دارد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) بعد از ورود به مدینه منوره اقدام به تشکیل حکومت اسلامی کرد و نظامی برپایه توحید و ایمان به مبداء و معاد به وجود آورد.

وی ابراز کرد: ایشان بعد از تشکیل حکومت اسلامی دارالعماره و کاخ بنا نکرد بلکه مسجد ساخت و تمام امور مربوط به اداره حکومت از جمله دعوت سفرا، فرمان جنگ یا صلح، آموزش امور دینی و نظامی، مشاوره، اصلاح ذات البین و ... را در این مکان مقدس انجام می داد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ادامه داد: مسجد در نظام حکومتی پیامبر اکرم(ص) علاوه بر رسیدگی به امور مسلمین، محل عبادت نیز بود و مسلمانان برای انجام امور عبادی در مسجد گرد هم می آمدند.

منبع:آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.