واژه بازارگردانی احتمالا به گوشتان خورده است؛ مقوله ای که سبب می شود عرضه و تقاضا و در نتیجه قیمت شرکت های حاضر در بازار سرمایه، ثبات و عملکرد بهتری داشته باشد و سهامداران در شرایط متلاطم بازار حالت رهاشدگی پیدا نکنند و از نقدشوندگی سهام آن ها حمایت شود. حالا کارگزاری رضوی پا به این عرصه مهم گذاشته است و مجوز فعالیت در این عرصه را کسب کرده است.

دریافت مجوز راه اندازی صندوق بازارگردانی شرکت کارگزاری رضوی

به گزارش قدس آنلاین، تمام شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس ملزم به انعقاد قرارداد بازارگردانی و معرفی بازارگردان به بورس اوراق بهادار تهران و یا فرابورس ایران هستند. با توجه به این که شرکت های متعلق به آستان قدس رضوی روند ورود به بورس و فرابورس را دارند، تاسیس این صندوق، ضمن بازارگردانی شرکت های زیرمجموعه آستان قدس، با سایر ناشران نیز قرارداد بازارگردانی منعقد نموده و به تسهیل معاملات آنها در بازار سرمایه کمک نماید.

راه‌اندازی صندوق بازارگردانی در تابستان

مدیرعامل کارگزاری رضوی  با اشاره به فعالیت ۲۳۳ صندوق بازارگردانی در سطح کشور اظهار کرد: شرکت کارگزاری رضوی با هماهنگی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی توانسته موافقت نامه اصولی برای تاسیس صندوق بازارگردانی را دریافت کند که با توجه به مراحل پیش رو، پیش بینی می شود تا پایان تابستان امسال بتوانیم شاهد راه اندازی این صندوق باشیم. محسن محمدی افزود: با پذیرش و عرضه سهام شرکتهای آستان قدس رضوی در بازار سرمایه، صندوق بازارگردانی شرایط و فرصت مطلوبی برای متقاضیان سرمایه گذاری در این شرکت ها ایجاد خواهد کرد.

تنظیم عرضه و تقاضا در بازار

مدیرعامل شرکت کارگزاری رضوی در درباره عملکرد این صندوق ها نیز گفت: بازارگردان ها همواره طرف مقابل حجم معاملات سرمایه گذار قرار می‌گیرند؛ برای مثال اگر سرمایه گذاران به دنبال فروش سهم خود باشند، بازارگردان ها حجم مشخصی از این سهم را خریداری می کنند و اگر سرمایه گذاران به دنبال خرید باشند، بازارگردان ها برای تعادل در سفارشات سهام، مقدار مشخصی از سهم را عرضه می‌کنند. محمدی ادامه داد: در حقیقت بازارگردان ها، بر اساس مجوز و در چارچوبی که از سازمان بورس دریافت کرده‌اند، نسبت به بهبود عرضه و تقاضای بازار سرمایه اقدام و اوراق بهادار را بین فروشندگان و خریداران دست به دست می‌کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.