وزیر امور خارجه برداشتن تحریم‌ها را وظیفه اخلاقی و قانونی آمریکا عنوان کرد و نوشت: لغو تحریم‌های ایران اهرم مذاکره نیست.

لغو تحریم‌ها اهرم مذاکره نیست/ تاریخ انقضای میراث ترامپ گذشته است

قدس آنلاین: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در حساب کاربری خود در توئیتر در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره لغو تحریم‌های ایران، نوشت: آنتونی بلینکن، لغو تحریم‌های (دوران) ترامپ یک وظیفه قانونی است و یک اهرم مذاکره نیست.

وی تاکید کرد: به کار ترامپ نیامد- به کار شما هم نمی‌آید میلیاردها دلار از پول مردم ایران که به واسطه قلدری ایالات متحده در خارج از کشور مسدود شده را آزاد کنید.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پایان مطلب خود آورده است: تاریخ انقضای میراث ترامپ گذشته است. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، آن را رها کن.

آنتونی بلینکن روز یکشنبه در مصاحبه ای مدعی شد هنوز نشانه‌ای از سوی ایران در خصوص آنچه لازم است برای بازگشت به تعهداتش ذی لبرجام برای لغو تحریم‌ها انجام دهد را شاهد نبوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در این خصوص در برنامه «این هفته» شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» گفت: ایران، فکر می‌کنم می‌داند چه کاری لازم است برای بازگشت به تعهدات هسته‌ای انجام دهد. و چیزی که هنوز ندیده‌ایم این است که آیا ایران آماده است و تمایل دارد تصمیم بگیرد که کاری را که لازم است، انجام دهد.  آزمون این است و ما هنوز جوابی برای آن نداریم. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.