معاون دادستان در پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: با توجه به تدابیر اندیشیده شده در دادسرای مرکز خراسان‌رضوی و در راستای کاهش سرقت، قرار بر این شد تا از ظرفیت‌های نیروهای آموزش‌دیده بسیج در گشت‌های رضویون استفاده شود.

بسیج پای کار مبارزه با سرقت آمد

قاضی سیدهادی شریعت‌یار تصریح کرد: در راستای کاهش سرقت خرد و همچنین پیشگیری از وقوع جرم در مناطق مختلف شهر مشهد و مناطق جرم‌خیز، جلسه‌ای در دادستانی مرکز استان برگزار شد. در این جلسه که با حضور فرماندهان نواحی دوازده‌گانه نیروی مقاومت بسیج شهر مشهد همراه بود، هماهنگی‌ها برای استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج در گشت‌های رضویون صورت گرفت.

شناسایی سارقان

با همکاری مردم و بسیج  محلات

شریعت‌یار ادامه داد: هدف اصلی از انجام این هماهنگی، پیشگیری از وقوع  انواع سرقت‌ها و دیگر اقدام‌های مورد نظر برای افزایش امنیت عمومی است. در این مسیر هم از فرماندهان نیروهای مقاومت بسیج شهر مشهد خواسته شد با همکاری مردم در محلات، نسبت به شناسایی سارقان و افرادی که اقدام به مالخری لوازم مسروقه می‌کنند، برنامه‌ریزی مناسب را صورت دهند.

 از سوی دیگر پاتوق افراد مجرم با توجه به ظرفیت‌های اعلام شده مورد شناسایی قرار خواهد گرفت و برخورد مناسب برای جمع‌آوری آن‌ها با هماهنگی قضایی صورت می‌گیرد.

شناسایی نواقصی که سرقت‌ها را افزایش می‌دهد

 معاون دادستان مشهد در حوزه پیشگیری از وقوع جرم ادامه داد: این همکاری موجب خواهد شد نواقصی که در برخی مناطق وجود دارد و سبب افزایش سرقت اموال عمومی و لوازم منزل شهروندان می‌شود، مورد شناسایی قرار گرفته و نسبت به رفع این گونه موارد اقدام مقتضی صورت گیرد.

قاضی شریعت‌یار  تصریح کرد: برطرف شدن موارد ذکر شده می‌تواند در کاهش آمار سرقت‌ها  نقش مؤثری داشته باشد؛ چرا که برخی از این نواقص سارقان را ترغیب به انجام بزه می‌کند.

یک‌هزار نیروی آموزش‌دیده بسیجی کمک حال دستگاه قضایی

این مقام قضایی افزود: خوب است بدانید در این مسیر حدود یک‌هزار نفر از نیروهای بسیجی تحت عنوان گشت رضویون آموزش‌های لازم را با نظارت دستگاه قضایی دیده و برای آن‌ها دوره‌های ویژه ضابطین برگزار شده است.

معاون دادستان مشهد ادامه داد: از سوی دیگر به تمامی مسئولان در دستگاه‌های دولتی و عمومی اعلام می‌شود حتماً باید اقدام‌های پیشگیرانه برای حراست از اموال تحت نظر خود را به کار بگیرند و چنانچه سرقتی از اموال دولتی یا عمومی به واسطه قصور مسئولی صورت بگیرد، با مدیر خاطی تحت عنوان ترک‌فعل برخورد خواهد شد و آن‌ها باید پاسخگوی کوتاهی صورت گرفته باشند.

معاون دادستان مشهد افزود : اگر مشخص شود وقوع سرقت به واسطه ترک‌فعل مسئولی به وقوع پیوسته است، علیه آن‌ها اعلام جرم خواهد شد و  تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.