سیستان و بلوچستان- مدیرکل ثبت احوال سیستان‌ و بلوچستان گفت: این استان با ۳.۲ درصد جمعیت بالای ۶۵ سال کمترین سهم سالمندی را بین استان‌ها دارد در حالیکه میانگین سهم سالمندی در کل کشور برابر با ۶ درصد است.

سیستان و بلوچستان کمترین سهم سالمندی در کشور را دارد

به گزارش قدس آنلاین؛ رضا راحت دهمرده با بیان اینکه جمعیت سیستان و بلوچستان براساس برآورد سالجاری از پایگاه اطلاعات جمعیت کشوری برابر با سه میلیون و ۵۱ هزار و۳۷۴ نفر است گفت: این جمعیت  حدود ۳.۷ درصد از میزان جمعیت کل کشور را در بر می‌گیرد.

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌ و بلوچستان با اشاره به اینکه نرخ ولادت پارسال در استان ۳۰ نوزاد در هر یکهزار نفر جمعیت بوده است تصریح کرد: در سال  گذشته در مجموع ۸۹ هزار و ۶۸۲ واقعه ولادت در استان به ثبت رسید که به طور میانگین در هر شبانه‌روز تعداد ۲۴۰ مورد از این ولادت و در هر ساعت ۱۰ واقعه ولادت را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از جمعیت سیستان و بلوچستان یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۴۸۲ نفر معادل ۵۰.۶ درصد مرد و یک میلیون و ۵۷۰ هزار و ۸۸۰ نفر معادل ۴۹.۴ درصد زن است خاطر نشان کرد: از این تعداد یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۹۱۷ نفر معادل ۴۸.۵ درصد شهری و یک میلیون و ۵۷۱ هزار و ۴۵۸ نفر معادل ۵۱.۵ درصد را جمعیت روستایی در بر می گیرد.
 دهمرده بیان کرد: از دیگر شاخص های مهم جمعیتی سیستان و بلوچستان که می‌توان مورد توجه قرارداد گروه سنی جمعیت استان  است، آخرین یافته‌ها از آمار جمعیتی نشان می‌دهد که استان با ۶۳.۵ درصد جمعیت زیر ۳۰ سال جوانترین استان کشور محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.